Laga hål (pertex quantum)
- Trådstartare eribur
- Start datum
Prova en pytteliten klick aquaseal. Har lagat små hål i jackor så förut när jag inte velat sy. Beroende på glansigheten i tyget så syns det väldigt lite, men testa gärna på något dolt ställe först..
/ Ulf
Jag har använt denna reparationstejp med mycket gott resultat, på både tunna regnkläder och dunsovsäckar av just pertex. I och med att det är genomskinligt men matt och smidigt, blir det närmast osynligt. Man kan klippa en pytteliten cirkel utan risk att klistret släpper, och det har hållit fint i tvätt också.
Ja, det är det. Schysst ställe rent generellt.(...) Är det rent fraktfritt till Sverige från den webshoppen?
Jag lagade dubbelsidigt i motsvarande situation, dvs pillade in en tillklippt liten tejpbit och fäste den från insidan först. Går naturligtvis inte att göra med hur små hål som helst, men då syns ju knappt heller någon vit fläck.Jag lagade med tejpen från Ultralightoutdoorgear. Den var stabil, något grövre än jag förväntat mig men lätt att klippa. Tyvärr så hade jag "brännhål" så det fanns ingen väv att lappa igen, vilket gjorde att det blir en vit fläck från dunet 2x2mm. Kanske jag ska lägga lite vattenfast svart tusch på?!