Hej! Tänkte skicka in ett gäng grejer hit:
willfix.se
Nån som har erfarenhet av resultatet, eller alternativa aktörer?
Prislista – WILLFIX

Jag missade inte syslöjd. Men jag avstår gärna från att testa mina kunskaper på tämligen slitna och skadade goretexplagg. Bättre att låta proffs sköta sådant. Något säger mig att du åker runt med en halvkass bil (som du lagat själv), är utstyrd i udda kläder som du sytt och lagat själv, har utbildat dig själv och tar med dig egen mat när du åker tåg (;Missade du syslöjd? är nog endast osynlig reparation sk.konststoppning a
v finkläder de flesta ej klarar själv.
Tack! Låter rimligt.Att lämna till en goretex-certifierad lagar är betydligt dyrare än att gå till en skräddare utan certifiering.
Jag har låtit en ocertad skräddare byta dragkedja (dock fix tät dragkedja) i min gtx-jacka och det blev bra, vet inte om det är 100% tätt i blixtlåsen men tätt nog för mina behov. Det är nog det där lilla extra (sista tejpningen eller var det kan vara) som kostar en hel del extra.
Små revor i gtx har jag ful-lagat med silvertejp - visst det blir inte samma som membrantyg men till en bråkdel av kostnaden och i en gammal sliten jacka är ju ändå membran och impregnering slitet och ev igentäpt.
Lagat gammlat blir inte nytt, men bra nog för många situationer.
/Patrik