Bumpar denna då jag själv är ute i samma ärende, dvs en lätt damsäck. Vad blev slutresultatet, Salmiak, och har ni några andra tips, o vise utsidan-medlemmar?
Lättviktsryggsäck för kvinnor?
- Trådstartare Salmiak
- Start datum
Kul att du är nöjd med den! Jag har en sådan säck själv och den är toppen när man packar den lätt, och materialet i den har hållit bra med.
Dock tycker jag att vadderingen på remmarna (höft + axel) skaver lite väl mycket när man fyller säcken. Så jag är beredd att acceptera lite mer vikt för säcken, och har bligat lite på ARCTERYX W'S ALTRA 48. Det är förstås mycket viktökning i relativa termer, men 300g är det kanske värt de gånger man packar tyngre. 1,4 kg är trots allt inte en jättetung säck, och den är rejält skön och stabil. (Men det svider lite att jag 'tappar' det jag sparade in i vikt på min helt fantastiska quilt-sovsäck.)
kolla exped lightning, mycket tjockare stoppning i höftbältet, annars samma vikt.
...har ni några andra tips, o vise utsidan-medlemmar?
Hej.
Jag sökte runt en massa på nätet och fastnade för Deuter's ryggsäckar. Tipsade min sambo om följande http://cdon.se/outdoor/deuter_act_lite_45%2b10_sl-22872886
Hon äger nu en sådan och är mycket nöjd med den.
Efter att ha synat den noga vann den även mitt intresse och jag fick för två veckor sedan hem 50+10-varianten, fast i herrmodell då förstås.
Lätt och bekväm med många bra inställningsmöjligheter och smarta lösningar. Föredrar fack i botten för sovsäck mm än en "helt" öppningsbar ryggsäck.
Väl värd att prova och du kan ju alltid skicka tillbaka den om den känns fel
Vänligen / Mattias L.
kolla exped lightning, mycket tjockare stoppning i höftbältet, annars samma vikt.