Lättviktsdun, byxor??

Hej alla!

Är det någon som vet var/om jag kan få tag på ett par byxor i lättviktsdun, alternativt syntet med hög fill power? Är det en korkad tanke från min sida eller varför hittar jag inga på nätet? De ska endast användas om förstärkningsplagg vid långa pauser alt om man blir fast på fjället.

Jag har ett par från Western Mountaineering.

Norröna och Klättermusen har också men inte hellånga ben.

Arcteryx har syntet (Atom-byxorna).

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Wow! Det var så utanför ramarna att jag blir nyfiken och nervös på samma gång.. =)

Jag har av och till använt sovsäck som är lite i underkant för mig. Kunde va nåt att komplettera med.

Skulle också kunna ersätta långkallingar i vissa lägen och då bli ganska multifunktionell med förhoppningsvis en total viktbesparning

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Dragkedja i sidorna så man kan ta av och på byxorna med kängorna på ser jag som ett måste. Inte så praktiskt att behöva ta av kängorna ute på fjället.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.