Lättburen lagom varm sovsäck till bra pris?

Hej!
Några förslag på vad jag skall köpa för sovsäck om jag är ute efter låg vikt men som ändå klarar kalla sommarnätter vid fjällvandring? Gärna till rimligt pris också! :) Har redan en sommar/innomhus-säck som ju är kanonlätt och klarar + ca 10°C samt en stor otymplig äldre säck som klarar -18°C. Den senare är ju sällan man har nytta av varför jag nu tänkte skaffa en som passar sommartid i fjällen. Vad skall jag köpa? Tipsa gärna också om bra butiker i Stockholms-området om ni känner till några!
Tack på förhand!
/Peter
 
Sovsäck

Hejsan!

Jag kan varmt rekommendera Haglöfs Ultra Pro 5 säck. Den är visserligen inte billig (ca 1200 kr), men mycket bra! Har använt den regelbundet i snart tre år och har egentligen inget att klaga på. Temperatur +2 till -5. Har använt den till allt, från sommmarfjäll till snöbivackering - inga problem!

Tyvärr har Haglöfs tagit bort thermokragen på den senaste modellen. Synd tycker jag.

McKinley X-trem Lite har samma fyllning som ovanstående säck (Microlite Dupont). Något billigare (ca 800 kr) och mycket lätt - ca 800 g!

mvh Jonas, Örebro
 
Ajungilak

Redan kollat! Verkar dock inte vara så många butiker i Sthlm som har ett brett Ajungilakutbud.
 
Marmot Wizard

Tack för tipsen, det slutade med att jag köpte en Marmot Wizard för 1200:-. Schysst rabbatt för att det var förra årets modell!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.