Lätta tält/stugskor - tips från dig

Tjena
Behöver tips på lätta tält/stugskor.
Alltså skor som du tar på dig när du kommer fram till ditt boende. (och endast i NÖDFALL ska användas att gå i)

Foppatofflor har jag koll på - lätta, hälgrepp, torkar fort.
Men har du något annat tips på vettiga lägerskor?

// L-O

Vilken årstid tänkte du använda dem främst?
Vintern kan ju dun/syntet tofflor från exped vara bra. Alternativt north face tofflor med dun eller syntet, dem är lite mer styva o rejälare.

Hej

Tack för tips.

Tanken är att kunna använda dem att tassa runt lägret, gå på toa, ha inomhus i STF stugorna, runt lägerelden osv.

Så de bör tåla att vara utomhus, ungefär som Foffa tofflor.

Kör med mina Teva-sandaler som detta. Används även för vadning, och då andan faller på som vandringsskor,

3 par skor med mig verkar vara ett par för mycket

Christian.

Jag har ett par lätta Timberland sandaler med skinn på ovansidan av sulan och på remmarnas insida mot foten. Lättare och behagligare mot bara fötter än Teva. Teva dock bättre sulor om man skall springa eller gå långt i dem.

Thure

Jag kör ett par NorthFace sandaler.
Men de är inte speciellt lätta, går väl på halvkilot eller så.
Men funkar för mig då jag måste kombinera två saker som är svåra att få gå ihop, tunn plånbok och knepiga fötter. Tycker att dom är bekväma har dock inte gått i dem några längre sträckor och så tycker jag att sulan har bra grepp.
Om jag tar bara som lägerskor så är mina foppa-kopior bra då de är väldigt lätta men lite halkiga på våta stenar.

Jag kör ett par NorthFace sandaler.
Men de är inte speciellt lätta, går väl på halvkilot eller så.
Men funkar för mig då jag måste kombinera två saker som är svåra att få gå ihop, tunn plånbok och knepiga fötter. Tycker att dom är bekväma har dock inte gått i dem några längre sträckor och så tycker jag att sulan har bra grepp.
Om jag tar bara som lägerskor så är mina foppa-kopior bra då de är väldigt lätta men lite halkiga på våta stenar.

Thanks, ska kollas upp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips