Tips på tält

I ärlighetens namn så kan man ju framföra att ett footprint inte är något måste. Jag har bara använt det i golvlösa tält (lavvus) och har dessutom de senaste 15 åren mest använt väldigt lätta tält sommartid. En eventuell skada på ett golv är ingen stor grej och är lätt att provisoriskt laga i fält. Jag har fått det en gång under ganska många år och det var lätt fixat hemma med en lapp och liquiseem eller vad jag använde.
Tycker rådet att köpa något billigare tält, typ Urberg inte är så dumt tills du vet vad du vill ha. Om jag själv fritt skulle välja inom ramen för budgeten så hade jag nog skaffat ett Tarptent Arcdome 2 som rymmer 2 pers och väger 1639 g. Inte superlätt, men inte vansinnigt tungt heller. I kajak spelar förstås vikten mindre roll men det tältet funkar ju även fint att bära om du vill vandra med det sen.

Jag hittade ett Marmot vapor 3 pers på Facebook för 2500 kr och körde min första tältnatt precis. Fungerar perfekt till mina behov, kunde inte vara mer nöjd. Tack för alla tips!😊
IMG_0911.jpeg

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips