Lätta snabbtorkande skor?

Lättpackningsgurun Ryan Jordan testade med Inov-8 på den kursen som Jörgen deltog i. Så här skriver vi i artikeln på Fjäderlätt:

"Alla använde lätta löparskor eller trailrunners, utom Ryan Jordan som hade ett par extremt lätta kängor från Inov-8 [Roclite 390, var det väl, Jörgen?]. Tillsammans med damasker höll han sig torr och varm hela tiden."

Jag vet inte om Ryan har utvärderat dem vidare, men vad jag förstod var han rätt förtjust i alla fall.

Ang Inov-8 Roclite 390!

Har just pratat med importören för norden och Estland (där även lagret kommer att finnas):
http://www.inov-8.com/Find-Retailers.asp?C=22&L=26
Han håller som bäst att starta upp sitt företag (Mudracingteam.com) och tar upp beställningar ifrån återförsäljar ledet. Det kan därför ta lite tid innan Inov-8 kommer ut i den svenska handeln. Var dock väldigt hjälpsam och berättade bla att han tidigare jobbat med Silva orienteringskor.
Skulle man vill man ha hem ett par är det enligt honom helt OK att skicka ett mail med nödvändiga detaljer så hör han sedan av sig.

Frågade om storlekar och de skall enligt honnom vara "normala". Mao inte ett nummer för små som på kontinenten eller ett halvt nummer förstora som i staterna.
Glömde fråga om ev. rabbat vid gruppköp, men finns intresset hos forumdeltagarna kan jag åta mig att administera detta.

Blev nu lite fundersam när jag läste följande tråd då jag är en pronerare:
http://www.livefortheoutdoors.com/Community-Landing/Forum-Landing/Forum-Categories/Topic/?topic-id=5791
Så kanske skulle jag leta vidare. Synpunkter?
Jo, vad för damasker (DIY?) rekomenderar ni ?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Get Out?

Skulle det kunna gå att övertyga Get Out att ta in dem tex i Sthlm? I Säck-butiken? Någon här lyckades övertyga Get Out att ta in Granite Gear-säckar och de har sålt bra vad jag har förstått. När jag var där vid två tillfällen bla för att köpa en GG-rygga, då sade de att de har sålt många GG-säckar.

Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips