Lätta snabbtorkande skor?

Lättpackningsgurun Ryan Jordan testade med Inov-8 på den kursen som Jörgen deltog i. Så här skriver vi i artikeln på Fjäderlätt:

"Alla använde lätta löparskor eller trailrunners, utom Ryan Jordan som hade ett par extremt lätta kängor från Inov-8 [Roclite 390, var det väl, Jörgen?]. Tillsammans med damasker höll han sig torr och varm hela tiden."

Jag vet inte om Ryan har utvärderat dem vidare, men vad jag förstod var han rätt förtjust i alla fall.

Ang Inov-8 Roclite 390!

Har just pratat med importören för norden och Estland (där även lagret kommer att finnas):
http://www.inov-8.com/Find-Retailers.asp?C=22&L=26
Han håller som bäst att starta upp sitt företag (Mudracingteam.com) och tar upp beställningar ifrån återförsäljar ledet. Det kan därför ta lite tid innan Inov-8 kommer ut i den svenska handeln. Var dock väldigt hjälpsam och berättade bla att han tidigare jobbat med Silva orienteringskor.
Skulle man vill man ha hem ett par är det enligt honom helt OK att skicka ett mail med nödvändiga detaljer så hör han sedan av sig.

Frågade om storlekar och de skall enligt honnom vara "normala". Mao inte ett nummer för små som på kontinenten eller ett halvt nummer förstora som i staterna.
Glömde fråga om ev. rabbat vid gruppköp, men finns intresset hos forumdeltagarna kan jag åta mig att administera detta.

Blev nu lite fundersam när jag läste följande tråd då jag är en pronerare:
http://www.livefortheoutdoors.com/Community-Landing/Forum-Landing/Forum-Categories/Topic/?topic-id=5791
Så kanske skulle jag leta vidare. Synpunkter?
Jo, vad för damasker (DIY?) rekomenderar ni ?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Get Out?

Skulle det kunna gå att övertyga Get Out att ta in dem tex i Sthlm? I Säck-butiken? Någon här lyckades övertyga Get Out att ta in Granite Gear-säckar och de har sålt bra vad jag har förstått. När jag var där vid två tillfällen bla för att köpa en GG-rygga, då sade de att de har sålt många GG-säckar.

Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips