Lätta sandaler...

Har någon något tips på ett par lätta sandaler som funkar att ha då inte vandringskängan sitter på foten?

Tacksam för svar!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Tack Peter!

Verkar som det är svårt att hitta ett par som är lätta men ändå dugliga. Ett par vanliga flip-flops går ju bort eftersom hälen inte sitter fast.

Ska ta mig till lite butiker och kika...

OL-skor

Jag kör med ett par lätta OL-skor sedan ett par år tillbaka. De har tjänat mig väl hittills. De är lättare än alla välsittande sandaler jag kollat på samtidigt som de skyddar fötterna mer.

Ja, alternativet till OL-skor är ett par superbilliga skor från "street"-avdelningen på någon av de stora kedjorna. Spec damskor tenderar att ha ultratunn sula och överdel i nät. Köpte mina för 200:- på Stadium, väger hälften av mina TEVAs.

Jag är också intresserad av detta.

Länken gav inte så mycket då det som vanligt var för mycket OT snack.

En lätt enkel sandal som inte är för hal helt enkelt.

Jag har letat tidigare och det är svårt. Alla sandaler skall vara så jävla robusta. Tacka vet jag ett par jag köpte i Thailand. Okej de höll bara i ett halvår med dagligt användande men de kostade en hundring och var lätta som faan.
[Ändrat av crazy 2005-07-07 kl 08:09]

Source

Som sagt det finns mycket sandaler på marknader men många är för robusta...

Jag rekommenderar varmt; Source Stream Sport.

Stabila, sitter fast på foten, kraftiga sandaler men är inte överbyggda.

Väger 600 gram.

Kolla på http://www.getout.se/v2/

Nadine

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips