Lätta byxor i Gore-tex

Jag är på jakt efter ett par lätta Gore-texbyxor och undrar om någon kan komma med köptips.

Jag ska främst använda dem till vandring och turåkning. Både vinter- och sommartid.

Jag har mycket god erfarenhet av Arc'teryx och är lite inne på Beta ar och Beta lt.

Har någon synpunkter/erfarenhet av dessa modeller?

Tacksam för svar!!

//Niklas

vet inte om du ogillar paclite men tierras adrenaline-brallor gillade jag ha skarpt, men jag vet inte om dom finns längre..

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har också funderat på att skaffa en sådan allround byxa. Troligtvis kommer det att bli ett par Tierra conrad kain trousers. Det är lite mer av en vinterbyxa med förstärkningar, hängslen och snölås. Hängslen och snölås går dock att tas bort på sommaren för att bli lite mer av en sommarbyxa.

Arcteryxen har jag också varit inne på men tycker att Tierran passar mitt behov bättre. Kolla in recensionsbanken också. Lt byxan ska tydligen inte vara så slitstark.

Har ett par Tierra som är helt ok och ett par Arcteryx Beta LT som är bättre, byxans utformning är överlägsen, man rör sig smidigare i arcteryxbyxan men olika byxor passar väl olika kroppar antar jag...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips