Lätt varm sovsäck

Allt tycks var täckt

men inte en av de viktigaste frågorna. Är frågeställaren i eller medvändare? Alla fina tips på slimmade korta säckar faller platt om han är en ivändare.....Då behövs mer längd och större innervolym....

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jepp, tyvärr. Köpte du på Hägglunds?
Provlåg en Helium där ifjol som hade halv dragkedja.

Jupp, skulle egentligen ha en Marmot Hydrogen men den var för kort (de hade bara tjejlängden inne) så jag fick Helium för samma pris, hade nämligen lite bråttom. Nu spelar det inte så stor roll, jag trivs med halvlång dragkedja.

Köpte en Marmot Helium (gamla modellen) och är helnöjd. Använde den i fyra veckor nere i Alperna och frös inte nån gång. Tältade bland annat på en glaciär på 3600 m, med en hel del minusgrader under natten. En riktig kanonsäck!

Var sååå nära att köpa en Hydrogen för 2 380kr på rea idag men avstod. Har en gammal Mountain Equipment 300 men den har varken den kvalitén eller mängd dun och funkar ner till max ca +5. Ångrar mig nästan lite... ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips