Lätt varm sovsäck

Allt tycks var täckt

men inte en av de viktigaste frågorna. Är frågeställaren i eller medvändare? Alla fina tips på slimmade korta säckar faller platt om han är en ivändare.....Då behövs mer längd och större innervolym....

Jepp, tyvärr. Köpte du på Hägglunds?
Provlåg en Helium där ifjol som hade halv dragkedja.

Jupp, skulle egentligen ha en Marmot Hydrogen men den var för kort (de hade bara tjejlängden inne) så jag fick Helium för samma pris, hade nämligen lite bråttom. Nu spelar det inte så stor roll, jag trivs med halvlång dragkedja.

avslut1102

Avslutat
Köpte en Marmot Helium (gamla modellen) och är helnöjd. Använde den i fyra veckor nere i Alperna och frös inte nån gång. Tältade bland annat på en glaciär på 3600 m, med en hel del minusgrader under natten. En riktig kanonsäck!

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Var sååå nära att köpa en Hydrogen för 2 380kr på rea idag men avstod. Har en gammal Mountain Equipment 300 men den har varken den kvalitén eller mängd dun och funkar ner till max ca +5. Ångrar mig nästan lite... ;)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.