Lätt varm sovsäck

Allt tycks var täckt

men inte en av de viktigaste frågorna. Är frågeställaren i eller medvändare? Alla fina tips på slimmade korta säckar faller platt om han är en ivändare.....Då behövs mer längd och större innervolym....

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jepp, tyvärr. Köpte du på Hägglunds?
Provlåg en Helium där ifjol som hade halv dragkedja.

Jupp, skulle egentligen ha en Marmot Hydrogen men den var för kort (de hade bara tjejlängden inne) så jag fick Helium för samma pris, hade nämligen lite bråttom. Nu spelar det inte så stor roll, jag trivs med halvlång dragkedja.

avslut1102

Avslutat
Köpte en Marmot Helium (gamla modellen) och är helnöjd. Använde den i fyra veckor nere i Alperna och frös inte nån gång. Tältade bland annat på en glaciär på 3600 m, med en hel del minusgrader under natten. En riktig kanonsäck!

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Var sååå nära att köpa en Hydrogen för 2 380kr på rea idag men avstod. Har en gammal Mountain Equipment 300 men den har varken den kvalitén eller mängd dun och funkar ner till max ca +5. Ångrar mig nästan lite... ;)

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.