Lätt varm sovsäck

Allt tycks var täckt

men inte en av de viktigaste frågorna. Är frågeställaren i eller medvändare? Alla fina tips på slimmade korta säckar faller platt om han är en ivändare.....Då behövs mer längd och större innervolym....

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Jepp, tyvärr. Köpte du på Hägglunds?
Provlåg en Helium där ifjol som hade halv dragkedja.

Jupp, skulle egentligen ha en Marmot Hydrogen men den var för kort (de hade bara tjejlängden inne) så jag fick Helium för samma pris, hade nämligen lite bråttom. Nu spelar det inte så stor roll, jag trivs med halvlång dragkedja.

avslut1102

Avslutat
Köpte en Marmot Helium (gamla modellen) och är helnöjd. Använde den i fyra veckor nere i Alperna och frös inte nån gång. Tältade bland annat på en glaciär på 3600 m, med en hel del minusgrader under natten. En riktig kanonsäck!

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!
Var sååå nära att köpa en Hydrogen för 2 380kr på rea idag men avstod. Har en gammal Mountain Equipment 300 men den har varken den kvalitén eller mängd dun och funkar ner till max ca +5. Ångrar mig nästan lite... ;)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.