Lätt, liten pulka?

En släkting som jobbar i Norge köpte hem en Parisare åt mej och i svenska kronor så blev det 560:-
Jag kommer att dra den med rep då jag inte gillar att sitta fastspänd i nån skakel och att packa i så köpte jag en väska också från Norge. Det är i Norge de bästa grejerna finns tydligen, haha..!

Snyggt! Önskar jag var lite händigare. .. Den är inte till salu?☺

Tack :) Jo, jag blev nöjd med resultatet. Men bara använd på lågland än så länge, i några av de 800 peppade skidspår som finns här i Osloområdet, mest övernattningsturer ute i snön under tarp.

Hade vart kul att hjälpa till med pulkabygge. Tyvärr räcker inte tiden till med heltidsjobb vid sidan av friluftsintresset.

Följande tråd beskriver lite mer hur jag gick tillväga för att anpassa min Paris-pulka.
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=75809&highlight=Paris+pulka

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Tack :) Jo, jag blev nöjd med resultatet. Men bara använd på lågland än så länge, i några av de 800 peppade skidspår som finns här i Osloområdet, mest övernattningsturer ute i snön under tarp.

Hade vart kul att hjälpa till med pulkabygge. Tyvärr räcker inte tiden till med heltidsjobb vid sidan av friluftsintresset.

Följande tråd beskriver lite mer hur jag gick tillväga för att anpassa min Paris-pulka.
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=75809&highlight=Paris+pulka
Mycket snyggt. Önskar att jag var lite mer händig.

HåkanF

Min Parispulka med fjellpulken bag på 155 liter. Ska fixa lite gummistroppar att spänna fast väskan och ett dragrep, sen är det klart.

Bilagor

• paris&bag.jpg
    paris&bag.jpg
    76.5 KB · Visningar: 1,163

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips