Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det någon som vet om det spåras för längdskidor i Sätras friluftsområde i södra Stockholm? Enligt skidspår.se ska det utgå spår från Bredängs camping, men jag har inte sett något där. Eller finns det något annat spår längs röda linjen söderut?
"Spåret löper genom Sätraskogens naturreservat, genom ekbackar, gammal granskog och vid Mälarens vatten. Bredängsspåret är ett belyst motionsspår på 3, 2 km."
Tack för länk! I texten framgår ju inte om det även gäller skidspår på vintern, men jag ska slå en signal till kontaktpersonen och höra. Det vore trevligt, snön fortsätter ju att vräka ner.
Jag har varit där på vintrarna de två senaste åren med fotbollslaget för att löpträna och har inte sett något skidspår där vid de tillfällena - trots att snötillgången varit god. Jag tror egentligen att det är alldeles för många som promenerar eller springer där på vintrarna för att ett skidspår skulle kunna hållas i skick.
Jag bor själv i närheten av Sätra, men brukar åka ut till Lida när jag ska åka skidor.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...