Lägerskor som funkar även vid vadning och simning

Jag köpte de Salomonskor som veni länkade till i sitt tidigare inlägg då de såldes till bra pris. Är sköna som inneskor nu när man jobbar hemma hela dagarna, men inget jag tänker använda som läger/vadarskor på tur. Där är mina billiga foppakopior både lättare (230g) och bekvämare att använda (lättare att kliva i och ur när man går in/ur tältet samt inget tyg eller sula som bli blött).

Senast ändrad:
De ser lätta ut, återkom gärna med vikten på de.
20210320_110340.jpgDe är 44or

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ja
Jag köpte de Salomonskor som veni länkade till i sitt tidigare inlägg då de såldes till bra pris. Är sköna som inneskor nu när man jobbar hemma hela dagarna, men inget jag tänker använda som läger/vadarskor på tur. Där är mina billiga foppakopior både lättare (230g) och bekvämare att använda (lättare att kliva i och ur när man går in/ur tältet samt inget tyg eller sula som bli blött).
Ja, ett par billiga Foppakopior är det absolut smidigaste och lättaste jag hittat.

Ja

Ja, ett par billiga Foppakopior är det absolut smidigaste och lättaste jag hittat.

Jag tycker Crocs (original) är hyggligt prisvärda sett till kvalitet-komfort. Har ännu inte provat några `kopior´ som känns lika bra eller bättre, men det är på mina fötter ;) Vidare tycker jag att de är ganska halkfria.

Jag tycker Crocs (original) är hyggligt prisvärda sett till kvalitet-komfort. Har ännu inte provat några `kopior´ som känns lika bra eller bättre, men det är på mina fötter ;) Vidare tycker jag att de är ganska halkfria.
Jag har MÅNGA olika sorters Crocs och är det något de är livsfarliga med så är det greppet. Är det det minsta lilla fuktigt så är de värre än ett par skridskor :D Men såklart handlar det om underlaget också.

De foppakopior jag har saknar ventilationshål framtill vid tårna. Jag föredrar detta framför Crocs original då det håller fukten bättre ute när man går i ex daggvått gräs vid lägerplatsen men även sand har svårare att ta sig in vid vad.

Hältemnen är viktig för att hålla tofflorna på plats vid vad, däremot på lägerplatsen använder jag inte hälremmen utan föredrar att det är lätt att kliva i eller sparka av sig tofflorna när man skall in och ur tältet.

Håller med att foppatofflorna är perfekt som lägerskor. Dina väger 100 g mindre än originalet. Var fick du tag i de?

Jag använde länge Foppatofflor som vadarskor. Har dock på senaste tiden bytt ut dessa mot ett par Forclaz Sandal Trek 500. Inte världens lättaste men tar väldigt liten plats, sitter kvar på foten, och har ett bra grepp.

Jag måste erkänna att jag aldrig simmat på någon av mina vandringar. Idén med lägerskor övergav jag för för längesen och fr o m 2010-2011 ngn gång är det låga vandringsskor som gällt. Möjligne har jag drigenom blivit väl blöt om fötterna under etappen för mina tånaglar är inte de vackraste.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips