Lägerskor som funkar även vid vadning och simning

Jag köpte de Salomonskor som veni länkade till i sitt tidigare inlägg då de såldes till bra pris. Är sköna som inneskor nu när man jobbar hemma hela dagarna, men inget jag tänker använda som läger/vadarskor på tur. Där är mina billiga foppakopior både lättare (230g) och bekvämare att använda (lättare att kliva i och ur när man går in/ur tältet samt inget tyg eller sula som bli blött).
 
Senast ändrad:
Ja
Jag köpte de Salomonskor som veni länkade till i sitt tidigare inlägg då de såldes till bra pris. Är sköna som inneskor nu när man jobbar hemma hela dagarna, men inget jag tänker använda som läger/vadarskor på tur. Där är mina billiga foppakopior både lättare (230g) och bekvämare att använda (lättare att kliva i och ur när man går in/ur tältet samt inget tyg eller sula som bli blött).
Ja, ett par billiga Foppakopior är det absolut smidigaste och lättaste jag hittat.
 
Ja

Ja, ett par billiga Foppakopior är det absolut smidigaste och lättaste jag hittat.

Jag tycker Crocs (original) är hyggligt prisvärda sett till kvalitet-komfort. Har ännu inte provat några `kopior´ som känns lika bra eller bättre, men det är på mina fötter ;) Vidare tycker jag att de är ganska halkfria.
 
Jag tycker Crocs (original) är hyggligt prisvärda sett till kvalitet-komfort. Har ännu inte provat några `kopior´ som känns lika bra eller bättre, men det är på mina fötter ;) Vidare tycker jag att de är ganska halkfria.
Jag har MÅNGA olika sorters Crocs och är det något de är livsfarliga med så är det greppet. Är det det minsta lilla fuktigt så är de värre än ett par skridskor :D Men såklart handlar det om underlaget också.
 
Jag tycker Crocs (original) är hyggligt prisvärda sett till kvalitet-komfort. Har ännu inte provat några `kopior´ som känns lika bra eller bättre, men det är på mina fötter ;) Vidare tycker jag att de är ganska halkfria.
De foppakopior jag har saknar ventilationshål framtill vid tårna. Jag föredrar detta framför Crocs original då det håller fukten bättre ute när man går i ex daggvått gräs vid lägerplatsen men även sand har svårare att ta sig in vid vad.

Hältemnen är viktig för att hålla tofflorna på plats vid vad, däremot på lägerplatsen använder jag inte hälremmen utan föredrar att det är lätt att kliva i eller sparka av sig tofflorna när man skall in och ur tältet.
 
Håller med att foppatofflorna är perfekt som lägerskor. Dina väger 100 g mindre än originalet. Var fick du tag i de?
 
Jag använde länge Foppatofflor som vadarskor. Har dock på senaste tiden bytt ut dessa mot ett par Forclaz Sandal Trek 500. Inte världens lättaste men tar väldigt liten plats, sitter kvar på foten, och har ett bra grepp.
 
Jag måste erkänna att jag aldrig simmat på någon av mina vandringar. Idén med lägerskor övergav jag för för längesen och fr o m 2010-2011 ngn gång är det låga vandringsskor som gällt. Möjligne har jag drigenom blivit väl blöt om fötterna under etappen för mina tånaglar är inte de vackraste.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Davvids Skidjacka som funkar till vandring Utrustning allmänt 19
Still Alive När funkar solceller? Utrustning allmänt 25
UnderEnTarp Min Silva Ex Plus funkar inte efter batteribyte. Utrustning allmänt 2
JFrisk Titan, funkar på induktion!? Utrustning allmänt 1
CptChernobyl Solcell + Kamera på fjället, funkar det? Utrustning allmänt 21
Mangee Funkar dem här kängorna? Utrustning allmänt 18
P.D Funkar inte gasol på vintern ? Utrustning allmänt 34
hypnosaa Funkar luftbädd i tält? Utrustning allmänt 14
Norr SteriPEN... Funkar detta tro? Utrustning allmänt 42
bodilnylander Hur funkar fräutrustning från Villmark? Utrustning allmänt 3
ollefisk Handvärmare: hur funkar den??? Utrustning allmänt 4
Toan Vilken temperatur klarar olika material vid torkning? Utrustning allmänt 3
ThomasG Lundhags Bjerg läcker vid plösen Utrustning allmänt 2
Vandrare Riktigt låga kängor av "Mid" modell. Användbart vid regn? Utrustning allmänt 1
Skattletaren Vattenfilter vid kallgrader Utrustning allmänt 4
Salmiak Powerbank som laddar vid låga amperetal? Utrustning allmänt 30
DK13 Använda vatten i stället för solen vid laddning av batteri. Utrustning allmänt 6
arniklasses Skydda baken vid glidning nedför snölegor Utrustning allmänt 17
icz Lowa Combat Boot ont vid uppför. Utrustning allmänt 4
Elvah Verktyg och första förband vid fjällvandning Utrustning allmänt 60
f98peen Solglasögon vid vandring Utrustning allmänt 13
metrotiger Batterikapacitet vid kyla hos pannlampor Utrustning allmänt 9
farsgubben Behövs dry-bag vid fjällvandring? Utrustning allmänt 37
Morgan Vindskydd vid sjö i GBG ?? Utrustning allmänt 4
tanto Hjälp vid val av ryggsäck Utrustning allmänt 12
Oootro Utrustning & stöldrisk vid cykelresa i Sverige? Utrustning allmänt 2
pal2 OK, en gång till. Vad på fötter vid vad? Utrustning allmänt 46
Surjamten Moms vid order från USA? Utrustning allmänt 5
x-treme Äventyr vid 45:an? Utrustning allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.