Ladda Friluftskartan via Virtual PC?

Skaffade till slut en Garmin GPSmap 60CS. Eftersom USB anslutningen inte fungerar med annat än PC så skaffade jag även en seriell kabel. Denna kopplade jag via en Keyspan adapter till USB porten på min Mac Powerbook G4. Startade Virtual PC och laddade CitySelect utan problem. Programmet hittade GPS-en och kunde kommunicera.

Sedan skulle jag ladda Friluftskartan, men då hittade installationsprogrammet plötsligt ingen GPS. Testade flera portar men kom inte vidare.

Finns det någon som lyckats ladda Friluftskartan via Virtual PC?

Johan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Förvisso står det så, men vad jag använder är en emulering av en PC. Jag försöker alltså inte köra installationen i Mac OS.

Kollar jag systemkraven så står det IBM-kompatibel PC.

Vad skiljer från MapSource? Det fungerar ju!

Inga problem.

Får nog försöka övertyga de PC-ansvariga på jobbet att jag behöver installera MapSource och Friluftskartan på min bärbara jobb-PC.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips