Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Själv hade jag låtit sakerna varit kvar på platsen om vederbörande ägare kommer på! Skit jag/vi glömde lite saker... och så beger de sig tillbaks för att hämta dessa och då är det borta!
Alla är inte medlemmar på utsidan eller andra div. forum för att leta efter sina saker! Enklast är att låta dom vara kvar där de glömdes, dom lär nog återkomma till platsen när dom inser att dom saknar prylar när dom är hemma.
Om man nu väljer att ta vara på sakerna kanske det vore på sin plats att lämna t.ex en stor lapp på platsen att man tagit hand om prylarna och de återfås mot beskrivning... eller kanske lämna det till Polisen.
Jo du har kanske rätt.. Har fått tillbaka lite prylar på det här sättet så jag har tilltro till systemet och vill återgälda lite och jag tänker att dem flesta är rätt bra på att googla sig fram till det ena och andra idag
Tänkte även att alla är kanske inte lika ärliga med saker dem hittar. Sedan tänkte jag även om dem kommer på att dem glömt utrustning ska dem åka tillbaka 50 min + gångväg för några karbiner nylonslingor. Knappt värt det Vi var kvar ett bra tag efter dem dragit så dem återvände inte den kvällen i alla fall.
Det är i alla fall ett intressant ämne för folk kommer fortsätta glömma saker vid klippan..
Men jag tar med mig dina tankar till nästa gång jag hittar något!
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...