Kriminella utsidan gördetsjälvare i farten?

Vid ett radhusbygge här i slutet på 70-talet försvann det ett halvt radhus (4lägenheter), kanske någon UH som var i farten?
 
Medio -70 tal

skulle en kamrat och jag titta på hans nybyggda villa. Vi parkerade in ett gäng som lastade vitvaror, de hade tömmt 17 villor. Farbror mässing tvingade dem att bära åter innan de togs med till station. Se det var poliser det....
//J
 
skulle en kamrat och jag titta på hans nybyggda villa. Vi parkerade in ett gäng som lastade vitvaror, de hade tömmt 17 villor. Farbror mässing tvingade dem att bära åter innan de togs med till station. Se det var poliser det....
//J

Tänk er det idag...... Farbror blå hade troligtvis blivit anmäld för utnyttjande av svart arbetskraft...:)

//Jocke
 
Off topic

Jag praoade för övrigt på Alfa Laval i Lund när jag gick på högstadiet... Det var sjukt kul, men ångestskapande. Det finns ju roligare saker att göra än att montera värmeväxlare. Stjäla titan kanske?

Bara jag som inte får ihop det där? Sjukt kul samtidigt som det är ångestskapande pga. att det finns roligare saker att göra? :)
 
ni är ju så otroligt roliga :)

anledningen till att folk lyckas bära ut femtio ton titan genom hål och sånt utan att någon reagerar är ju den svenska mentaliteten...i sverige så ska var och en sköta sitt...och man lägger sig inte i vad andra pysslar med...och man säger definitivt inte till polisen...för då kanske man själv får problem på något sätt...sålunda hade jag en granne...som hade sitt garage fullt synligt för en hel huslänga...grannen tog emot stora lastbilstransporter...med ölbackar...där kom tuborg...och in åkte back efter back i hans garage...sen kom det vanliga bilar...killen fick pengar...och bilen tog med några backar...värsta systembolaget...helt öppet...då undrar man ju...vad han höll på med...om det var något man skulle bry sig om eller inte...jag ringde och frågade farbror blå...och fick höra att han dömts till fängelse...och därför var det gamla glömt...men...uppenbarligen...så fortsatte han med det ändå...och såvitt jag vet...gör han det än...och jag tror inte en enda granne ringt...för man vill inte få problem...och inte lägga sig i...så det är lugnt...bara att fortsätta bära iväg koppar...ingen kommer stoppa er...
kram anna
 
ännu mer impad...

...av att du orkat och brytt dig om att räkna dem :) fantastiskt :)
du är värd en dejt med mig...helt klart :) ska vi klättra sjuan på häggsta imorron tro???
kram anna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nyman vätskesystem till utsidan platypus flaska Gör det själv 6

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.