Kränger trycker på under plösen

Jag tackar för alla råd och åsikter!
Då det är mitt första par "riktiga" kängor får jag erkänna att jag p.g.a. okunskap inte testat kängor i butiken mer än några minuter per par, och det gör inte ont förrän efter ett tag i högerfoten.
Jag börjar väl helt enkelt med att testa gå in dem hemma i lägenheten och får i värsta fall lämna tillbaka dem när öppet köp håller på att gå ut.
Ska testa dubbelsnörning också om det känns kass efter första veckan!

Jag tackar för alla råd och åsikter!
Jag börjar väl helt enkelt med att testa gå in dem hemma i lägenheten och får i värsta fall lämna tillbaka dem när öppet köp håller på att gå ut.
Ska testa dubbelsnörning också om det känns kass efter första veckan!

Det är en ganska bra metod som jag själv alltid tillämpar med skor/kängor. Ta hem dem på öppet köp och prova dem på fötterna under en lite längre tid inomhus. Det är först då man märker om de börjar klämma (ömma) på någon punkt. Är man osäker på storleken, ta hem två par i angränsande storlek och prova i lugn och ro.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Känns i och för sig lite bättre i dag. Tänkte det igår kväll också, jag kom hem från en tvådagarsvandring (1,6 mil/dag) några timmar tidigare, får man anta att svullnaden i ett par fötter sitter i ett tag?

Känns i och för sig lite bättre i dag. Tänkte det igår kväll också, jag kom hem från en tvådagarsvandring (1,6 mil/dag) några timmar tidigare, får man anta att svullnaden i ett par fötter sitter i ett tag?

Svullnaden som seobserver skriver brukar försvinna efter en natts sömn, när fötterna fått vila i höjd med övriga kroppen. Däremot kan en ömhet som du fått pga punkttryck ta flera dagar innan den försvinner.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips