Korta vadare, tillfällig vadning

Kollat runt lite på forumet utan att hitta nåt om detta. Funderar alltså om det finns några bra och lätta vadare att dra på sig över kängorna vid tillfällig vadning? Jag har Haglöfs Grym och dom är oftast precis för låga vid bäckar. Vill inte ha med mina riktiga vadare alltså
 
Kollat runt lite på forumet utan att hitta nåt om detta. Funderar alltså om det finns några bra och lätta vadare att dra på sig över kängorna vid tillfällig vadning? Jag har Haglöfs Grym och dom är oftast precis för låga vid bäckar. Vill inte ha med mina riktiga vadare alltså

Enklare lösning är att köpa ett par Crocs (Fopptofflor) eller någon billigare kopia och att vada i dem. Fungerar utmärkt, går också lämpligtvis att använda som lägerskor.
 
Om du har regnbyxor med dig (vilket jag antar) behöver du inga extra vadare. Förutsatt att dina kängor
har tillräckligt höga skaft så kan du genom t ex tejpning skapa en tät övergång mellan regnbyxa
och känga. Jag har själv använt silvertejp för ändamålet och det har funkat finfint. Jag brukar ha ett par meter
silvertejp lindat runt vandringsstaven; förutom till tätning vid vadning kan den användas till diverse reparationer.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.