Korta av dragkedjor på byxor

Naturen gav mig inte samma förhållande mellan midjevidd och längd på byxor så det blir till att korta div byxor. Nu har jag köpt Dobbsons överdragsbyxor med dragkedja efter hela sidan. Har ni några förslag på hur man avslutar dragkedjor som man kapar. I bland finns det en liten klämma man kan öppna och flytta. Men inte i detta fallet.
 

gro

Avslutat
Naturen gav mig inte samma förhållande mellan midjevidd och längd på byxor så det blir till att korta div byxor. Nu har jag köpt Dobbsons överdragsbyxor med dragkedja efter hela sidan. Har ni några förslag på hur man avslutar dragkedjor som man kapar. I bland finns det en liten klämma man kan öppna och flytta. Men inte i detta fallet.

Bild? Det brukar vara lätt, bara att vika materialet över dragkedjekanten så man inte löparen kan åka ut.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Bara vävbandet som dragkedjanskläpparna är fästa på sys dubbel så har löparen fått ett stoppläge. Kläpparna på insidan kan man avlägsna före det man lägger upp byxan.
go tur
 
Hellång

sidodragkedja där löparen skall stoppas längst ned om jag förstår din fråga rätt.

Enklast är att helt enkelt låta respektive halva av blixtlåset vikas i "L-form" längst ned när du syr en fåll nederst på byxbenen. Löparen kan inte fortsätta runt kanten på fållen om du sprättar loss banden på blixtlåsen från tyget någon cm och syr fast dem igen så att banden avlägsnar sig från löparspåret.

Det går också att sy som vid ett knapphål med tråd som stopp på respektive sida, alltså dubbelvariant av vad som visas på filmen som länkades ovan.

Thure
 
(Hörrö Thure, dina inlägg ser konstiga ut på mail när man aldrig ser det första ordet som du skriver i rubrikraden i dina inlägg. S.k. I-landsproblem :) )
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Kanske

nåt som Utsidans redaktion kan justera.

Min tanke är att rubriken gör inläggen lättare att läsa. Tycker att funktionen bör användas.' Personligen prenumrerar jag aldrig på trådar på mail.

Thure
 
Jag tycker tvärtom att det blir lite yxigare att läsa förutom att notifieringarna blir konstiga men ingen stor sak. Jag brukar använda rubrik sällan om det är någon väsentlig sido(ur)spårning från ursprungstråden.
 
Rubrikerna syns inte heller i taptalk (verktyg för att läsa utsidan på min surfplatta)

Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk
 
Vi får nog leva med det. Tror inte att rubrikfältet riktigt är tänkt att innehålla del av meddelandetext så därför blir notifieringarna trunkerade. I den vanligaste forumprogramvaran vBulletin har man inte möjlighet att sätta egen rubrik men man kan fetstila saker man vill poängtera.

Såhär ser en notifiering ut hos mig:

"Florén har precis svarat i ämnet - Korta av dragkedjor på byxor - som du prenumererar på i forumet Gör det själv på Forum - Utsidan.

Du hittar det här ämnet här:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=76533&goto=newpost

Här är inlägget som precis blivit postat:
***************
Rubrikerna syns inte heller i taptalk (verktyg för att läsa utsidan på min surfplatta)

Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk
***************"
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.