Köptips önskas!

Ska, efter att ha blivit bestulen på min Crescent Freke, köpa en ny cyekl för försäkringspengarna.


jag vill ha ditt tips på en bra cykel!


Begränsningarna är:
1) Måste vara en Crescent (pga försäkringsbolagets regler)
2) Får kosta upp till cirka 8 000.
3) Hellre bra ram och växlar/bromsar än dämpning.


Bästa tipset vinner min tacksamhet!


Pelle
 

dael (David Elmfeldt)

Gäst
Vilket försäkringsbolag?

Det försäkringsbolaget vill jag inte ha så skriv gärna här vilket det är.


Är du verkligen säker på att det står i reglerna att det måste vara en cykel av samma märke? Verkar helt befängt! Tycker du borde kunna stå på dig!


Annars tycker jag att du skall köpa en Kona! Schyssta cyklar! Spana in på www.pedalogerna.com!
 

vladde@www.com (Vladde)

Gäst
Bra smak!

Kona e bäst på mtb, utan tvekan! På pedalogerna köpte jag min kona! Sjusst sortiment & priser!
 
Pengar?

Finns det möjlighet att få pengar istället? En kompis till mig blev också av med sin cykel. Han var iofs inte tvungen att skaffa samma märke, men lika pris var viktigt. Det gick inte ens att lägga in egna pengar vid mellanskillnad. Han valde istället att ta 75% av värdet i pengar och köpte den cykeln han ville ha.

Annars är det väl bara att surfa till http://www.crescent.se och kolla vilka cyklar som finns i den prisklassen. Det kan inte vara speciellt många...
 
Det blev en...

Crescent Freke... fegt, slappt, etc, men efter MYCKET strul med försäkringsbolaget (Trygg hansa) gav jag upp.

Men jag har fattat att Kona är bäst. Så jag ska köra sönder cykeln i Nackareservatets terräng under våren, och sen köpa en Kona till hösten.

Tack för alla goda råd och tips!

Paddla
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Burt MTB för barn, köptips Mountainbike 3
TPO Köptips MTB runt 6000 SEK Mountainbike 8
LadySnas Hjälp önskas!!! Mountainbike 6
johnjohnsen Tips på bra cykeljacka önskas! Mountainbike 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.