Köptips önskas!

Ska, efter att ha blivit bestulen på min Crescent Freke, köpa en ny cyekl för försäkringspengarna.

jag vill ha ditt tips på en bra cykel!

Begränsningarna är:
1) Måste vara en Crescent (pga försäkringsbolagets regler)
2) Får kosta upp till cirka 8 000.
3) Hellre bra ram och växlar/bromsar än dämpning.

Bästa tipset vinner min tacksamhet!

Pelle

dael (David Elmfeldt)

Gäst
Vilket försäkringsbolag?

Det försäkringsbolaget vill jag inte ha så skriv gärna här vilket det är.

Är du verkligen säker på att det står i reglerna att det måste vara en cykel av samma märke? Verkar helt befängt! Tycker du borde kunna stå på dig!

Annars tycker jag att du skall köpa en Kona! Schyssta cyklar! Spana in på www.pedalogerna.com!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

vladde@www.com (Vladde)

Gäst
Bra smak!

Kona e bäst på mtb, utan tvekan! På pedalogerna köpte jag min kona! Sjusst sortiment & priser!

Pengar?

Finns det möjlighet att få pengar istället? En kompis till mig blev också av med sin cykel. Han var iofs inte tvungen att skaffa samma märke, men lika pris var viktigt. Det gick inte ens att lägga in egna pengar vid mellanskillnad. Han valde istället att ta 75% av värdet i pengar och köpte den cykeln han ville ha.

Annars är det väl bara att surfa till http://www.crescent.se och kolla vilka cyklar som finns i den prisklassen. Det kan inte vara speciellt många...

Det blev en...

Crescent Freke... fegt, slappt, etc, men efter MYCKET strul med försäkringsbolaget (Trygg hansa) gav jag upp.

Men jag har fattat att Kona är bäst. Så jag ska köra sönder cykeln i Nackareservatets terräng under våren, och sen köpa en Kona till hösten.

Tack för alla goda råd och tips!

Paddla

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips