Köpråd termos

Aladin

I mitt skåp över frysen är det fullt av olika modeller av termosar. En som står sig över alla är en aladin 0,5 liter. Så lagom, så smäcker, vanlig enkel skruvkork. Funkar dessutom otroligt bra. Har nu varit med i 20 år.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Köpte min termos av fabrikat Thermos Light &Compact efter att ha läst att ICA provkök utsett den till bästa val. Det var för ca. 15 år sedan och den fungerar perfekt med sin `snabbkork´. Har även en vanlig kork till den men den är oanvänd. Gissar även att rent viktmässigt är den svårslagen.

Så med en original THERMOS Light & Compact kan det inte bli fel;)
 
Themos naturlightvis - upphittad.

Har legat ute i skogen kanske 15 år men helt ok , kaffet i den satt .fast en aning...men det löste kaustiksoda upp.
 
Jag har två termosar av olika storlek av fabrikatet Thermos. En är på en liter och cirka 30-35 år gammal. En är på en halv liter och cirka 15-20 år gammal. De har olika typer av snabbkork med pip. Jag har aldrig blivit besviken på någon av dem, så mitt val är enkelt: En gång Thermos, alltid Thermos.

/Birger
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Min favorit, använd under 20 år, kom från Ikea. Höll värmen mycket bra. Tappade den i golvet och korken gick sönder. Ersättaren blev en testvinnare frå ICA. Inte i närheten av att hålla värmen lika länge.

Jag tror på det där att termosar är individer. Man ska ha lite tur.
 
Senast ändrad:
Min favorit, använd under 20 år, kom från Ikea. Höll värmen mycket bra. Tappade den i golvet och korken gick sönder. Ersättaren blev en testvinnare frå ICA. Inte i närheten av att hålla värmen lika länge.

Jag tror på det där att termosar är individer. Man ska ha lite tur.

Jag hade också en från IKEA som var utmärkt, aldrig besviken på den. När den fick fötter köpte jag en ny som tyvärr var en annan modell än den gamla.
Jag bytte flera stycken innan jag gav upp och insåg att nya modellen inte var bra.
Nu är det Thermos som gäller.
En Optimus som jag fick för några år sedan duger för korta utflykter, men efter ett par timmar är kaffet kallt.
Den vore lämplig för August Strindberg, " Kallt kaffe och heta kvinnor spar tid"
 
Min favorit, använd under 20 år, kom från Ikea. Höll värmen mycket bra. Tappade den i golvet och korken gick sönder. Ersättaren blev en testvinnare frå ICA. Inte i närheten av att hålla värmen lika länge.

Jag tror på det där att termosar är individer. Man ska ha lite tur.

Jag köpte också en termos från Ikea när club Ikea var nytt. Termosen var av fabrikat Zojirushi (Japan) och modell STF-500/0,5l. En mycket bra termos men min senare Thermos är lättare och håller temperaturen minst lika bra men muggen sämre. Länk nedan med bilder för de nostalgiska;)

http://thaimtb.com/forum/viewtopic.php?f=154&t=1631244
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.