Köpa Trangia kök

Ursprungligen postat av Polar300
3. Vilket material, UL eller HA ?
DuoSSAL

Finns väl inte längre?

Jodå, det går fortfarande att hitta restlager av många olika Trangiaprodukter ute i butiker
- och min personliga åsikt är att kan man hitta ett DuoSSAL (eller bara stekpannan) så är det definitivt att föredra.
Även om det är några gram tyngre...

Beläggningar - nej tack

1. Sprit med mf/gas-tillsats

2. 25 om du tänkt dig att laga mat till ev mer än högst 1 person.

3. HA.... fast skillnaden är ju att en HA-pryl inte deformeras lika mycket som en UL vid stryk. HA kostar dock ofta 1,5-2ggr så mycket. 25-7 UL/HA är ett bra prisvärt alternativ.

4. Som flera har sagt, utrustningen. Jag skulle rekommendera dig att passa dig för de belagda pannorna då de brukar bli fula och kassa med åldern. Kaffekittel är inte heller nödvändig, men trevlig.

5. Får gasoltuben plats i köket om jag nu väljer gasolmodellen ? - Ingen aning.

Utöver detta så skulle jag varmt rekommendera att komplettera med en Multi-Disc. Skärbräda och durkslag i ett. Nog det bästa tillbehöret till Trangia efter konverteringsbrännare så att man kan köra annat än t-sprit.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips