Köpa tält i grupp

Kaitum

jag hänger kanske på och är intresserad av ett Kaitum.
Men jag tycker vi väntar till 2007 årsmodeller presenteras och så är det givetvis en rabattfråga. Mindre än 22,5% ska vi inte godta. Jag får 15% hos min lokala handlare.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
2007-02-14 kl 17.46

Nu uppdaterar jag listan följande så ni ser:

2 st Akto
1 st Nallo 2 GT
1 st Nallo 3 GT
1 st Nallo 2/3 GT eller Nammatj 2/3 GT
1 st Kaitum
1 st Staika

Totalt: 7

Har inte fått svar på vilken modell som kan vara intressant för:

Pär Karlsson
Jesper Halldin

Fler får gärna hacka på så kollar jag priser och tillgång samt den "lukrativa" rabatten vi kan tänkas få

// Jocke

2007-02-14 kl 19.39

2 st Akto
2 st Nallo 2 GT
1 st Nallo 3 GT
1 st Kaitum
1 st Staika

Totalt: 8

Jesper Halldin

Fler får gärna hacka på så kollar jag priser och tillgång samt den "lukrativa" rabatten vi kan tänkas få

// Jocke

Och jag vill eventuellt ha:
(helt strl 2 o röda)

Jag tror dock att det lär bli svårt i tält den närmaste tiden eftersom Hilleberg själva är nästan slutsålda..

2007-02-14 kl 22.02

2 st Akto
2 st Nallo 2 GT
1 st Nallo 3 GT
2 st Nallo 2/3 GT eller Nammatj 2/3 GT
1 st Kaitum
1 st Staika

Totalt: 9

Jesper Halldin

// Jocke

Är det någon som funderat på att importera tält???

Jag tänker som följade:

Om man beställer ett högkvalitativt tält av valfritt märke från ex. moontrail.com så får man dem till gymt bra priser. (Dollarn står just nu i 6.9 skr tror jag)

På deras pris lägger man 25% moms och 3.5%(tror jag, möjligt att den är nån procent högre) tullavgift när det tas in i sverige, samt delar frakten på alla parter. Även då har man ett pris som är bättre än några andra svenska priser.

Lägg sedan till detta att vi med stor sanolikhet får rabatt pga det stora köpet OCH på många av tälten man köper där får man "bonuspoäng" som man kan spendera på div. småartiklar som tälpinnar i titan osv.

Vad sägs om den iden??

Kan vara intressant. Hur blir det dock med garantier mm? Först ska vi nog se vad de svenska leverantörerna kan ge, vi är ju trots allt 10 st och stadigt ökande för varje dag.

Har mejlat Hilleberg nu ikväll och frågat om leveranserna av 07:eek:rna samt om de kan ge några schyssta priser, annars får vi gå på leverantörerna, i sista fall importera om det funkar med garantier mm.

10 st tält på snittpris runt låt säga 4500 kr.. 45000 kr bara sådär *haha*.

// Jocke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips