köpa paket

jag undrar om jag ska köpa st. M eller L på sele och
st.42 på skor för jag har det.allround-
skor eller mjuka skor för jag har tänkt att bouldra lite och klättra vägg och inomhus också.så är allround skor det bästa då eller vad är bäst?
förslag välkomnas.

mvh micke newbie

well, jag vet ju inte hur tjock du är men om du har ett måttband kan du lätt ta reda på vilken storlek på sele du skall ha. kolla på http://www.northstar.se, där står det vilka kroppsmått som passar vilka selar i deras sortiment. Ang. skor så är min egen erfarenhet att det är skönt med ganska hårda skor i början som ger lite mer stöd. skönare för fötterna också. Köp inte för små men tänk på att skorna ofta går ut sig lite efter någon månad...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Allroundskor

Allround betyder att skorna passar till långturer också, dvs att dom är sköna och går bra att klättra sva (medlut) med. För vägg, bouldering och innomhus passar vanliga, sportigare skor bäst, men ett par allround är kanske att föredra om du har känsliga fötter. Om du ska köpa skor på nätet så tar du en stor risk, det blir lätt fel. Några hundra kan det vara värt att få ett par skor som passar. Köper du fodrade skor måste dom sitta rätt från början då de inte töjer sig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips