Köpa nytt solotält.

Hej! Är det någon testat Terra Nova Laserlite? Det väger ju nästan ett halvt kilo mindre än Akto! Samt snäppet större,högre å billigare! Tänkte investera i ett kvalitetstält som håller i många år. Mvh Niklas.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Solotält!

niklas1965; sa:
Ok! Tack för info. Funderar lite på HB Rajd också! // Niklas.

Du lär behöva byta golvet fort, eller bättra på det själv, enligt vad jag hört ska grässtråna sticka upp genom det (smått ironiskt menat men det är definitift ingen golvväv!).

Solo Tält

Jag kan rekommendera det här
http://www.rab.uk.com/products_shelter_summitex.html
Jag har använt mitt under veckolånga perioder vinter och tidig vår under skidåkning. Perfekt storlek om man är ensam, då fär man plats med packningen på ena sidan och kan sova på andra. Detta tältet är ett enkelvävs tält men ventilerar förvånansvärt bra. Jag har varit tvungen att laga mat inne i tältet vid ett flertal tillfällen och det har funkat rigtigt bra. Du öppnar vindstruten i huvudändan av tältet och dragkedjan lite i underkant i "dörröppningen" så är det inga probs. Kondens under natten har aldrig varit några problem, väven har varit torr invändigt på mornarna när jag vaknat, lite fukt har däremot synts på eastonbågarna.
Ett riktigt bra tält. Tältet kommer med dubbla linor, en uppsättning som är lite elastiska i tältändan och en uppsättning vanliga. Lämnar du en uppsättning hemma kommer du ner ytterligare i vikt.
Rekommenderas!

Re: Solo Tält

krabba74; sa:
Jag kan rekommendera det här
http://www.rab.uk.com/products_shelter_summitex.html
Jag har använt mitt under veckolånga perioder vinter och tidig vår under skidåkning. Perfekt storlek om man är ensam, då fär man plats med packningen på ena sidan och kan sova på andra. Detta tältet är ett enkelvävs tält men ventilerar förvånansvärt bra. Jag har varit tvungen att laga mat inne i tältet vid ett flertal tillfällen och det har funkat rigtigt bra. Du öppnar vindstruten i huvudändan av tältet och dragkedjan lite i underkant i "dörröppningen" så är det inga probs. Kondens under natten har aldrig varit några problem, väven har varit torr invändigt på mornarna när jag vaknat, lite fukt har däremot synts på eastonbågarna.
Ett riktigt bra tält. Tältet kommer med dubbla linor, en uppsättning som är lite elastiska i tältändan och en uppsättning vanliga. Lämnar du en uppsättning hemma kommer du ner ytterligare i vikt.
Rekommenderas!

2.2 Kg

Laser Competition heter tältet idag.

Jag tror det är ganska stor skillnad i tälten. Väven är nog extremt tunn i Laser och jag tror inte den är att föredra i fjällen i alla fall.

Akto är ju en 4 säsongare.
[Ändrat av crazy 2006-11-14 kl 10:44]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips