Köpa NN75mm pjäxa, Vart?

OK.
Jag skulle kunna köpa en annan pjäxtyp och byta bindning på turskidor och på långfärdsskriskorna samt köpa "moderna" pjäxor... men det vill jag inte (som den surgubbe jag e).

Men vart f&¤%n får man tag i ett par 75mm pjäxor utan att betala över 2 tusen?

Skall användas för lättare turåkning (inget svettrännande alltså) på skidor och skridskor (fast häl)

Crispins standard sitter som en smäck, men jag e för snål för att betala 2.3' för pjäxor.

Gamla pjäxorna har gått sönder i sulan (fråga mig inte hur... men de var gamla och jag va puckad)

(stockholm vore bra.)

BZ/

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
NN 75 mm

OK.
Jag skulle kunna köpa en annan pjäxtyp och byta bindning på turskidor och på långfärdsskriskorna samt köpa "moderna" pjäxor... men det vill jag inte (som den surgubbe jag e).

Men vart f&¤%n får man tag i ett par 75mm pjäxor utan att betala över 2 tusen?

Skall användas för lättare turåkning (inget svettrännande alltså) på skidor och skridskor (fast häl)

Crispins standard sitter som en smäck, men jag e för snål för att betala 2.3' för pjäxor.

Gamla pjäxorna har gått sönder i sulan (fråga mig inte hur... men de var gamla och jag va puckad)

(stockholm vore bra.)

BZ/

Jag har ett par Lundhags till försäljning, stl 46. kan ta reda på modellbetekning på de. Mycket bra skick.

Kolla Blocket, där dyker det ofta upp pjäxor till rimliga priser.
Själv köpte jag mina oanvända Lundhags Svartlöga på Myrorna för 130:-...

troligtvis för stora

har 43-44 i vanliga fall. crispin stl 44 sitter perfekt med dubbla sockor.

Men tack för erbjudandet

BZ/

grattis

Kolla Blocket, där dyker det ofta upp pjäxor till rimliga priser.
Själv köpte jag mina oanvända Lundhags Svartlöga på Myrorna för 130:-...

har varit inne på myrornas ett otal gånger denna vinter... men då det för en gång skull är vinter så är fler än jag ute i samma ärende

BZ/

Allt nytt... :(

Är resultatet av letande efter pjäxor!
billigaste nya pjäxan jag hittat ligger på 1495.
Alla säljare skyller på att NN75 e gammalt. men i nästa andetag säger de att de tycker att det är bästa systemet för turåkning...

Beggat har jag inte hittat något....

så resultatet om jag vill åka mer är investering i
1. nya pjäxor
2. Ny bindning till skidorna
3. ny bindning skridsko (ev nya skridskor om de inte kan hålla ny bindning)

Det blev billigt detta.

jag blir förbannad

sorry... men va tvungen att lätta på trycket!

BZ/

Pikmakarn?

Pikmakarn i Alvik kanske har vad du söker, de säljer en del begagnade pjäxor. Det var dock längesedan jag var där så jag vet inte hur det ser ut nu.

tackar för svaret

Pikmakarn i Alvik kanske har vad du söker, de säljer en del begagnade pjäxor. Det var dock längesedan jag var där så jag vet inte hur det ser ut nu.

Har varit i kontakt med de flesta runt STHLM (ink pikmakarn, alviks cykel m.fl.). I min storlek (den vanligaste förståss) är det helt utplockat om man inte går på de som måste vara diamantbeslagna (hur kan man annars motivera 2500sek).

Har fått låna ett par över helgen som kommer... så den omedelbara paniken är borta.
Tack för alla glada tillrop.

BZ/

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips