Köpa klätterutrustning i Thailand

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att köpa klätterutrustning i Thailand. Är det billigt och vågar man köpa utrustning där? Tänker på kvalitet och hållbarhet.

/Gabriel

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag borde kanske inte ens ge mig in i den här disskusionen med tanke på hur den förra om säkerhet i Asien slutade - men ja - man kan köpa utrustning i Thailand och man kan lita på den också. De har precis samma utrustning som vi har.

Den är dock dyrare eller typ lika dyr eftersom allt importeras från Europa eller USA. Så köp innan du åker och komplettera om du skulle behöva något under resans gång. Dessutom så finns klätterprylar vad jag vet bara i närheten av där det klättras. Alltså Bangkok, Chiang Mai och Krabi.

Jag har samma uppfattning som Erik, det är ungefär samma prisnivå och man kan lita på att det är samma grejjer som här hemma.

Det man kan vara vaksam på är om det är importerat från Kina då det finns en viss pirattillverkning där. Men! Även vissa av fabrikerna som gör de "riktiga" sakerna som fixar sidoinkomst genom att sälja märkesvarorna till halva priset och lägre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips