Köpa klätterutrustning i Thailand

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att köpa klätterutrustning i Thailand. Är det billigt och vågar man köpa utrustning där? Tänker på kvalitet och hållbarhet.

/Gabriel

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag borde kanske inte ens ge mig in i den här disskusionen med tanke på hur den förra om säkerhet i Asien slutade - men ja - man kan köpa utrustning i Thailand och man kan lita på den också. De har precis samma utrustning som vi har.

Den är dock dyrare eller typ lika dyr eftersom allt importeras från Europa eller USA. Så köp innan du åker och komplettera om du skulle behöva något under resans gång. Dessutom så finns klätterprylar vad jag vet bara i närheten av där det klättras. Alltså Bangkok, Chiang Mai och Krabi.

Jag har samma uppfattning som Erik, det är ungefär samma prisnivå och man kan lita på att det är samma grejjer som här hemma.

Det man kan vara vaksam på är om det är importerat från Kina då det finns en viss pirattillverkning där. Men! Även vissa av fabrikerna som gör de "riktiga" sakerna som fixar sidoinkomst genom att sälja märkesvarorna till halva priset och lägre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips