Köpa i estland

Tjena ,är ny på forumet men har sett att point 65 kayakerna debatterats hett. Jag är helt grön i kayakernas värld så jag tänkte höra om det stämmer att man kan dra över till estland och köpa point kayaker direkt från fabriken till halva priset av vad dom säljs för i sverige. Är det ngn som vet mer om detta och var fabriken ligger så vore jag tacksam för svar

Erik

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
För att slippa moms och ev tull så bör den ev se lite använd ut när man tar in den. Annars stämmer det bra med halva priset, förutsatt att de är utrustade med samma detaljer som vad motsvarande säljs med i sverige.

Är det någon som provat detta?

Vore intressant att höra från någon som varit där och köpt sin kajakt och sedan transporterat hem den. Skulle ju kunna vara en rätt kul helgutflykt...

Lär av andras misstag

Om Ni läser Johan Fredrikssons inlägg från 1999-11-17 så ser Ni att det inte alla som lyckas så bra när dom köper utomlands, därmed inte sagt att man kanske kan fynda. Är man sedan grön på kanoter så ökar nog risken ytterligare att bli lurad/ misslyckas. Johan är ingen jag känner även om vi råkar bo i samma stad (Västerås).

Per Brune /Västerås

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips