Tips från väderbitna sökes...

I Götet...

Femmans sport är en mycket bra affär med ett relativt stort utbud. Det finns två NK och en Tierra där i stan oxå, alla inom 10minuters gång från varandra!

Titta gärna på Osprey ryggsäckar, bärvänliga, bra lösningar och bra priser :)!

Lycka till...
//A

Tack än en gång för alla svar.

Nu är jag 2000 kronor fattigare men har för hoppningsvis fått en ny bästa reskamrat, han heter lundhags V8. Än så länge tycker jag om honom, han har väldigt många finesser, och smarta lösningar. När jag får tid tänkte jag lägga upp en recension om honom, när jag lärt känna honom bättre... :D

Jag kollade även på Sec säckarna men dels fanns det inte i rätt storlek och dels verkar den alldeles för anpassad för resor och inget för vandring.

Stora plus för femmans sport i göteborg där jag köpte säcken, trevlig och kunnig personal, rekomenderas!

Zewz

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
om du skall flyga så rekomenderar jag att du stoppar mest møjligt ned i ryggsæcken før att så stoppa ned den i en stor bag. detta før att skydda remmar och spænnen. på http://www.sportsnett.no finns det en stor bag . den heter "tatonka Schutzsack" har sjælv en sådan och den ær lætt, smidig och tåler en hel del førre den går sønder. den finns i storlek upp till 150 liter(vikt 650 gram). færgen ær blå och lætt att kjænna igjen.

skulle du inte få plats med allt i ryggan så kan du bara fylla upp bagen med resten. nedan ser du deras beskrivning av bagen
Skipssekk

Medium - sort 325,- Large - blå 395,-

Schutzsack er en solid og stor bag/skipssekk i cordura nylon. Mye den samme som Lowe Travel Tote men større. Den er laget for oppbevaring av store og volumiøse ting. Fin å pakke sekken, liggeunderlag og annet i når en reiser med fly. Kraftig bærehåndtak og avtagbar skulderstropp. Stor glidelåsåpning i den ene enden.

Vekt: 650 gram.
Farge:medium - Sort, Large - Blå.
Str: Medium upp till 80 liter, Large, upp till 150 liter.
Mål: Medium 72x22x40 cm, Large 102x28x50 cm

Schutzsack er blitt vår følgesvenn på lange reiser. Utrolig praktisk å samle ryggsekken, liggeunderlag og annet i en stor bag for å beskytte det mot skader under transport. Baggen tar liten plass sammenpakket og får plass i lokklomma på en ryggsekk.
rekommendsjon av ryggor får du av andra.

ha en god tur.

robert

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips