Köpa GPS

Jag är ute efter att köpa en Garmin 60CSX GPS. I Sverige kostar den som billigast 5250 kronor. Jag såg den på nätet (Amazon) för 390 Dollar. Det är ju lite prisskllnad... (Typ hälften). Är det någon som har erfarenhet att handla fån en icke svensk sajt och finns det några nackdelar? En nackdel som jag såg är att den är förprogrammerad med Amerikanska kartor och har en engelsk manual, men vad gör det? Det går väl ladda den med en svensk sedan.

Finns det någon annan sajt som ni rekomenderar?

MVH
Ove

avslutad210712

Gäst
Ladda den med en svensk/europeisk baskarta - nix

Sen beror det på hur den skickas om vad frakten blir och om du slipper undan momsen.

Ett års garanti i USA, tre års i Sverige.

Du kan INTE få den reparerad i Sverige vare sig på garantin eller om du är villig att betala för det - inte hos generalagenten i alla fall, möjligen hos någon annan som kan reparera GPS'er. Eventuellt kan det lösas genom att du skickar den till Garmin i England men det vet jag inte något om eftersom min GPS fortfarande håller.

Köpte själv min 60CS från http://www.gpsdiscount.com och det fungerade lika bra som att köpa i Sverige förutom att leveranstiden blev något lång, ca 3 veckor.

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=38919

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack för svaret. Länken till det andra forument gav svar på alla frågor.

Jag har funderat lite nu. Tror att det blir från en svensk sida i alla fall. Garantier kan var bra att ha och sedan vil jag ha den fortare än 3-veckor nu när det är sommar.

MVH
Ove

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips