Köpa eller inte köpa

Här får du ett tråkigt svar, beklagar det, men det finns en hel del tidigare trådar att söka i som både jag och andra har kommit med goda råd och tips. Jag rekommenderar att söka där. Tror inte du blir besviken.

Vänligen
/Håkan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
begagnat

Om det är priset du tittar på och du vill ha en komplett utrustning för under 10 000 kr så rekommenderar jag begagnad kajak och ny paddel.

Vad väger du? Hur lång är du? Vilka vatten ska du paddla i? Med eller utan packning?
Massor av sådana faktorer är viktiga i val av kajak.. Och frågar du femtio personer härinne om vilken kajak som är bäst så kommer du att få femtio olika svar.

Jag ska sälja min Tahe Reval (gamla klassiska modellen) för en billig peng till våren. Det tycker jag är en utmärkt nybörjarkajak men som sagt; allt beror ju på faktorerna som jag nämnde i början m.fl.

Provpaddla lite olika typer av kajaker med liten och större sittbrunn med och utan roder för att bilda dig en uppfattning. Är det i Norrbottens kustvatten du skall paddla? Dagsturer/flerdagsturer din längd och vikt?

Paddla med kamrater? I så fall bör du kolla vad dina kamrater har för typ av kajak. Inte roligt om du alltid blir efter.

Den kajak du länkar till kan vara en bra förstakajak men den hör sannolikt inte till de snabbare lådorna.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips