Köpa eller inte köpa

Här får du ett tråkigt svar, beklagar det, men det finns en hel del tidigare trådar att söka i som både jag och andra har kommit med goda råd och tips. Jag rekommenderar att söka där. Tror inte du blir besviken.

Vänligen
/Håkan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
begagnat

Om det är priset du tittar på och du vill ha en komplett utrustning för under 10 000 kr så rekommenderar jag begagnad kajak och ny paddel.

Vad väger du? Hur lång är du? Vilka vatten ska du paddla i? Med eller utan packning?
Massor av sådana faktorer är viktiga i val av kajak.. Och frågar du femtio personer härinne om vilken kajak som är bäst så kommer du att få femtio olika svar.

Jag ska sälja min Tahe Reval (gamla klassiska modellen) för en billig peng till våren. Det tycker jag är en utmärkt nybörjarkajak men som sagt; allt beror ju på faktorerna som jag nämnde i början m.fl.

Provpaddla lite olika typer av kajaker med liten och större sittbrunn med och utan roder för att bilda dig en uppfattning. Är det i Norrbottens kustvatten du skall paddla? Dagsturer/flerdagsturer din längd och vikt?

Paddla med kamrater? I så fall bör du kolla vad dina kamrater har för typ av kajak. Inte roligt om du alltid blir efter.

Den kajak du länkar till kan vara en bra förstakajak men den hör sannolikt inte till de snabbare lådorna.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips