Köpa av hangboard

Nån mera som kan uttala sig, om det är värt för mig att köpa en hangboard

Köp en hangboard! Som jag har fattat det så är du en muskelknutte som tycker om att få större muskler. Däremot så är det så att de flesta klättrare inte behöver en hangboard, men eftersom du inte är klättrare så gäller inte det. De flesta klättrare behöver ingen hangboard eftersom de bör öva in mer teknik innan de bygger upp sin styrka.

Muskelknutte :) jag tränar på gym iaf,

En hangboard kostar ju inga större summor direkt, men vilken är att rekomendera, om jag vill få ut så mkt som möjligt av fingerstyrka?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag är väldigt nöjd med min Metolius Simulator 3D
fast jag kör inget träningsprogram på den måste erkännas, utan som det faller på
Simi-3D.jpg

Varför kompletera med ännu mer greppträning när du redan köttar på för fullt? Hade du klättrat och känt dig svag i vissa situationer hade ja förstått mer.

Om du vill ha allsidig träning med egen kroppsvikt så hade ja lagt pengarna på romerskaringar!
Använd dem som gymnasterna gör... dvs the only way... Har en bekant som håller på med crossfit och kan säga att de gör övningarna låååångt ifrån på rätt sätt.

Jag har alltid varit intresserad av greppstyrka, har 5 st CoC grippers, diverse pinch block mm mm, och jag tänkte att med en hangboard så kanske man kan komplettera sitt grepp ännu mera, plus att man tränar pullups och ryggen.

Fick just tipset igår att börja med crossfit eftersom jag nämde lite om funktionell styrka, Vet inte om jag fattade din kompis rätt, men gör dom inte övningarna korrekt?

Nu ska ja inte starta ett tredje världskrig här med att dissa crossfit :)

Å det gör jag egentligen inte heller...

Men sättet de använder romerska ringar ( eller iallafall min bekant som är instruktör) Använder dem på ett annat sätt iförhållande till gymnaster. (bland annat höjden på ringarna och hur man går tillväga för att gå runt i de olika ställnignarna.)

Det jag vill säga är.... att ska du köra romerskaringar. Gör det på det sättet som det va tänkt från början så kommer du få resultat

Fick just tipset igår att börja med crossfit eftersom jag nämde lite om funktionell styrka, Vet inte om jag fattade din kompis rätt, men gör dom inte övningarna korrekt?

Nu var jag inte ute efter ringar.....

Verkar vara lite delade meningar om jag kommer att bli hjälpt av en hangboard eller inte

Intressant tanke med hangboard för ickeklättrare. Iofs inte alls fel med fingerstyrka, oavsett vad man pysslar med. Kruxet är att riskerna är ganska stora, även för klättrare med flera års crimpande i kroppen. En klättrare kanske kan tänka sig att ta de riskerna eftersom det finns stora vinster om man gör rätt. Men om du inte ska uppför en vägg så finns det nog vettigare och mindre skadliga träningsformer.

Nej :)

Har alltid bara klättrat.

Efter lite fundering: va fan, testa hangboard. Om du drar på dig en pulleyskada så faller ju inte hela livet samman!

jag tränar på fingerbräda/campus och risken att skada fingrarna eller få ont i armbågarna händer rätt lätt. Det blir en väldigt specifik träning på både gott & ont.

För mig är nog det största problemet att jag värmer upp för dåligt.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips