Köp av inlines

Hej,

Jag skall vara med i en multisporttävling i maj där en sträcka på 3 mil inlines ingår. Vad bör jag tänka på vid köp av inlines och går det att få tag på några vettiga för under 2000:- ?

Det du bör tänka på ar att köpa några inlines med bra kullager, minst abec5 (det finns en djungel med olika beteckningar och modeller.) Är det en kurvig sträcka med många tighta kurvor och mycket uppför kanske du ska köpa ett par med 4 hjul men är det långa raksträckor så är 5 hjul att föredra. Problemet med det är att priserna stiger när man vill ha ett par 5hjuliga.... Vilken modell du ska köpa har jag inte så stor koll på tyvär. En sak till, köp ett par med stora hjul

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
K2

Tack för tipsen.

Jag har nu införskaffat ett par K2 mod8, de har 4 stora hjul. Jag antar att det är ett bra köp *hoppas*.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips