Köp av inlines

Hej,

Jag skall vara med i en multisporttävling i maj där en sträcka på 3 mil inlines ingår. Vad bör jag tänka på vid köp av inlines och går det att få tag på några vettiga för under 2000:- ?

Det du bör tänka på ar att köpa några inlines med bra kullager, minst abec5 (det finns en djungel med olika beteckningar och modeller.) Är det en kurvig sträcka med många tighta kurvor och mycket uppför kanske du ska köpa ett par med 4 hjul men är det långa raksträckor så är 5 hjul att föredra. Problemet med det är att priserna stiger när man vill ha ett par 5hjuliga.... Vilken modell du ska köpa har jag inte så stor koll på tyvär. En sak till, köp ett par med stora hjul

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
K2

Tack för tipsen.

Jag har nu införskaffat ett par K2 mod8, de har 4 stora hjul. Jag antar att det är ett bra köp *hoppas*.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips