Knöla eller vika ihop?

Hej! Har precis köpt en billig lätt sommarsovsäck i syntet från Mckinley på InterSport. De hade ingen framme i butik så jag tog ut den för att kolla. Då låg den ihoprullad!? Frågade en personal hur jag ska göra med den ute, rullar ihop den eller knöla ner den. Då sa hon att det helst skulle rullas då den tar mindre plats.
Mig veterligen ska man knöla ner den när man är på tur för att den ska må så bra som möjligt och att man inte förstör fibrerna. Var det inte så förr att man skulle vika och rulla ihop säckarna?

Mvh Anders Söderberg

Knöla...

Det är bara att trycka in den, vare sig det är dun eller syntet! Tror aldrig ens jag skulle få plats med min gamla syntetsäck om jag försökte rulla ihop den :)!

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Knöla ner den så slipper du riskera att isoleringen slits på samma ställen om och om igen vid varje ihoprullning/vikning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips