Kloten

Är det någon som vet om det är bra fiskevatten vid Kloten? Ligger vid Kopparberg, Fagersta.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Naan; sa:
Är det någon som vet om det är bra fiskevatten vid Kloten? Ligger vid Kopparberg, Fagersta.

Vi brukade åka till Hedströmmen. En väldigt fin å för flugfiske. Öringen där vakar mycket sällan, men i de lite mer strömsatta partierna så kan man dra en infettad muddler eller kanske en streamer.

Öringen är till stor del utplanterad men i fint skick och runt knappa kilot. Det finns en liten vild stam också.

Det finns några sträckor som är endast flugfiske som är väldigt trevliga.

Nu var det några år sedan jag var där men av vad jag kommer ihåg så var det kvoterat vatten så man bör ringa och kolla/boka i förväg.

/tekwiz

Tack för alla svar,
jag kom fram till en av de tre abborrtjärnarna runt kloten i helgen efter att ha cyklat dit från Västerås.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips