Kloten

Är det någon som vet om det är bra fiskevatten vid Kloten? Ligger vid Kopparberg, Fagersta.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Naan; sa:
Är det någon som vet om det är bra fiskevatten vid Kloten? Ligger vid Kopparberg, Fagersta.

Vi brukade åka till Hedströmmen. En väldigt fin å för flugfiske. Öringen där vakar mycket sällan, men i de lite mer strömsatta partierna så kan man dra en infettad muddler eller kanske en streamer.

Öringen är till stor del utplanterad men i fint skick och runt knappa kilot. Det finns en liten vild stam också.

Det finns några sträckor som är endast flugfiske som är väldigt trevliga.

Nu var det några år sedan jag var där men av vad jag kommer ihåg så var det kvoterat vatten så man bör ringa och kolla/boka i förväg.

/tekwiz

Tack för alla svar,
jag kom fram till en av de tre abborrtjärnarna runt kloten i helgen efter att ha cyklat dit från Västerås.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips