Klockkompass

Undrar om någon vet vart man kan få tag på en klockkompass.
vill inte ha en sådan man sätter på klockan utan det är ett klockarmband med en kopass istället för ett klockhus.
Har letat på google,auktionssiter å flera jakt,millitär och outdoor butiker men uten resultat.Ha bara hittat silvas som man trär på klockan.

Finns det en sådan överhuvudtaget?
 
Gör en egen.
Silva har ju reklamkompasser lite större än en femkrona som faktiskt funkar helt OK sâ länge man bara vill ha en grov anvisning ât vilket hâll man gâr. Borde vara lätt att fästa en sâdan pâ valfritt armband.
Jag har alltid en sâdan i ficka när jag är ute, även i okända storstäder.
För finlir sâ vill jag nog ha min gamla pejlkompass i handen.
 
Ohh nice! den på sista bilden är precis en sådan jag letat efter,tur man sitter på jobbet med spärrat internet så den va den enda det inte gick å se på :( tack!j a,jag googlade på klockkompass och armkompass men ha inte hittat ngt,bara gammla som visas från 2:a världskriget.
 
Senast ändrad:
Armbandskompass

är den benämning jag brukar använda och sån med teryleneband har Silva också. Åtminstone när jag köpte en för något år sedan. Hittar dock ingen bild där armbandet finns med. Nu säljer de en modell som heter Sere 40 bild längst ned i mitt inlägg.

Nedanstående Moscow tror jag du kan bli mer än nöjd med, Moscows nålar stannar snabbare än Silvas standardmodeller. Martin visade också Moscowkompassen den är billigare hos http://www.ol-shop.at/index.php?main_page=product_info&products_id=306 finns både i en modell med 360 gradering och en modell med färgsymboler.

Thure
 

Bilagor

  • 11b_med.jpg
    11b_med.jpg
    15.9 KB · Visningar: 1,588
  • sere40a.jpg
    sere40a.jpg
    16.3 KB · Visningar: 2,187
Senast ändrad:
Har två armbandskompasser, större än klockarbandskompasser, på den ena står det Silva och den andra vet jag inte var jag fått den ifrån, men det är betydligt enklare med en kompass i 5 kr storleken runt handleden än en hemma. Alla borde ha en helt batterioberoende.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MonicaKa Deklination klockkompass? Utrustning allmänt 5
Frettan Klockkompass: vad finns på marknaden? Utrustning allmänt 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.