Klocka med alla funktioner

Men huvudfrågan är väl fortfarande inte besvarad ... letar själv efter något liknande så jag är lite intresserad nämligen : )

Finns det ingen dykdator med höjdmätare på marknaden?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Techtrail

Finns det någon som har erfarenhet av Techtrailen (Summit el motsvarande)? Den verkar vara prisvärd men frågan är hur det är med kvaliten och användarvänligheten.

Mvh

Anders

Vill du ha bra kvalitet på alla funktioner får det nog bli två klockor. Har själv en Suunto Stinger för aktiviteter under ytan och funderar på en Polar AXN 700 eller 625X till aktiviteterna över ytan.

Temperatur på handleden?

Återigen till er som redan har testat: Hur funkar det med en termometer på handleden? Får man inte snarare sin hudtemp än lufttemp?
Dessutom får nån gärna förklara vad fördelen är med digital kompass. Jag är (minst) lika prylgalen som vem som helst, men jag vill fortfarande inte ha en kompass som går på batteri om den (avsevärt billigare) vanliga kompassen gör exakt samma jobb, utan risk för att dö av batteribrist.

Jag har en Casio med termometer.
Den är lite kul att hänga i tältet så man kan se hur kallt/varmt det var under natten.
Om man simmar länge så kan man få en aning om vattentempen, i övrigt har den ingen vettig funktion vad jag kan komma på.
jag vill oxå ha en häftig klocka med allt i men tills jag tycker att ekonomin tillåter det så har jag en liten Silva-kompass på armbandet till klockan.
Den fungerar perfekt till det jag behöver.
När jag är i skogen och tränar med hunden så vil jag enkelt kolla riktningen och kunna grovorientera unde rvissa sträckor för att sedan finlira stilastående med riktig kompass.
Att hålla hund, kompass, karta, mm under kontroll kan bli bökigt, att vrida på handleden o se kompassen är skitsmidigt.
Kan tänka mig att en klocka med digitalkompass är minst lika bra.

Techtrail

Hej,

Techtrail klockorna har tydligen blivit testade av idrottsutövare och multisportare i ett år och det verkar i alla fall vara bättre kvalitet än Suunto. Har köpt en riktigt biffig Summit och är helt klart nöjd.

Re: Temperatur på handleden?

erik_rask; sa:
Återigen till er som redan har testat: Hur funkar det med en termometer på handleden? Får man inte snarare sin hudtemp än lufttemp?
Termometern är huvudsakligen till för barometerfunktionen så därför sitter den där barometern är. Om du vill ha lufttemperaturen får du ta av dig klockan en stund.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips