Klimatförändringar - vi lever i det

Du skall ha allt serverat Totteman, googla lite själv eller är du helt fast i IPPCs sagor!
Vad menar du? Jag länkar eller hänvisar till mina källor i alla fall. Du har i #344 bara ett påstående. Pissdåligt enligt mig.

Är det fel eller svårt att länka/hänvisa till det man säger?

Lite nivå på debatten tycker jag att vi ska ha.

Källkritik är bra.

Hur gick det med nödvändigheten i livsstilsförändring för klimatets skull, lever ni (som har klimatågren) som ni lär och ställer in alla friluftsbaserade långresor för klimatets skull eller satte ni er själva i centrum och reser långväga till fjällen denna sommar med ? ;)

Fallande trend

Bilagor

• tempfallet.jpg
    tempfallet.jpg
    117.3 KB · Visningar: 54
Hur gick det med nödvändigheten i livsstilsförändring för klimatets skull, lever ni (som har klimatågren) som ni lär och ställer in alla friluftsbaserade långresor för klimatets skull eller satte ni er själva i centrum och reser långväga till fjällen denna sommar med ? ;)
Jag har kanske inte klimatågren, men ja, jag försöker göra klimatsmarta val så långt som det är rimligt. Nej, det blir inte bilen till fjällen i år.

Skojar du? Kallar du den grafen en fallande trend??
Sett till hur klimatalarmisterna sätter rubriker i slaskmedia så är den ju defenitivt en fallande trend.

I deras värld verkar ju vara och varannan regnskur eller solglimt vara "klimatförändring"....varför skulle det fungera annorlunda åt andra hållet ? 🧐
Dessutom zoomas det rätt godtyckligt på den fronten med i media och sådant som inte gagnar skrämselpropagandan och saftiga rubriker tonas ofta ner.

Samtalstonen och debatten om klimatet.dom senaste 15åren har dessutom inte varit sund utan mera något som för tankarna mot sektbeteende där dom som ifrågasätter det minsta ska motas in i klimatförnekarfållan.

Jan Guillou (dryg som få) gjorde för rätt länge sedan en tankeväckande Tv serie som hette "Häxornas tid", sevärd och sätter fingret på något som kanske är mera aktuellt än någonsin.

Senast ändrad:
Sett till hur klimatalarmisterna sätter rubriker i slaskmedia så är den ju defenitivt en fallande trend.

I deras värld verkar ju vara och varannan regnskur eller solglimt vara "klimatförändring"....varför skulle det fungera annorlunda åt andra hållet ? 🧐
Dessutom zoomas det rätt godtyckligt på den fronten med i media och sådant som inte gagnar skrämselpropagandan och saftiga rubriker tonas ofta ner.

Samtalstonen och debatten om klimatet.dom senaste 15åren har dessutom inte varit sund utan mera något som för tankarna mot sektbeteende där dom som ifrågasätter det minsta ska motas in i klimatförnekarfållan.

Jan Guillou (dryg som få) gjorde för rätt länge sedan en tankeväckande Tv serie som hette "Häxornas tid", sevärd och sätter fingret på något som kanske är mera aktuellt än någonsin.
Betyder det att klimatförändringarna är under kontroll nu?
Sett till koldioxidutsläppen så ser de ut att öka, vilket gör det varmare.

Egentligen menade jag att koldioxidhalten i atmosfären ökar. Se det första inlägget i tråden.
Ett bra tecken på att andra länder inte tagit sitt ansvar på samma sätt som vårat land.

Sverige har vänt sin kurva så den pekar nedåt sedan 70talet, vi har bland de lägsta CO2 utsläppen per capita i EU och under världssnittet trots att vi är ett I-land med tung industri men det hör man sällan i media.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips