Var får du det ifrån?Det gäller i högsta grad hela klimatcirkusen.
Många unga mår dåligt, inte av den globala uppvärmningen i sig utan av skräcken som slaskmedia skapat kring den.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Klimatförändringar - vi lever i det
- Trådstartare Totteman
- Start datum
En Norgehistoria vi borde ta efter: principen att energiproduktion beskattas med "fastighetsskatt" lokalt, samt att en del av skatteintäkterna återförs till lokalsamhället. Det skulle nog förändra synen på energiproducerande anläggningar, sen skulle detta förstås också ge helt andra förutsättningar för skatteunderlaget i norrlandslänen, och kanske ge en annan syn på kommunala veton mot vindkraftparker. Sverige behöver mer planeringsbar elproduktion i södra delarna, men få vill bo nära ett kärnkraftverk...
Var får du det ifrån?
En googling bort:
Var tredje ung svensk kvinna lider av klimatångest
Klimatet är en av de samhällsfrågor som oroar svenskarna mest. Det visar en ny undersökning som Sifo genomfört på uppdrag av WWF.
Men påvisa gärna att mer än var tredje kvinna i Sverige mår dåligt på grund av direkta effekter av global uppvärmining.
Sen kan man ställa sig sjäv frågan om det är sannolikt om dom alla mår dåligt för att samtliga suttit och lusläst forskningsraporrter om klimatet eller om det är mera sannolikt att dom bildat sig sin uppfattning med hjälp av det dom blir matade av via media ?
Slutsats = människor i sverige har större hälsoproplem av sin klimatångest än hälsoproblem av att medeltemperaturen har ökat här.
Senast ändrad:
Varför skrev du inte detta direkt, istället för att komma med ett påstående? Skjut inte från höften när du har något form av belägg för det du skriver. Troligen inte bara jag som undrar.En googling bort:
Var tredje ung svensk kvinna lider av klimatångest
Klimatet är en av de samhällsfrågor som oroar svenskarna mest. Det visar en ny undersökning som Sifo genomfört på uppdrag av WWF.www.aktuellhallbarhet.se
Men påvisa gärna att mer än var tredje kvinna i Sverige mår dåligt på grund av direkta effekter av global uppvärmining.
Sen kan man ställa sig sjäv frågan om det är sannolikt om dom alla mår dåligt för att samtliga suttit och lusläst forskningsraporrter om klimatet eller om det är mera sannolikt att dom bildat sig sin uppfattning med hjälp av det dom blir matade av via media ?
Slutsats = människor i sverige har större hälsoproplem av sin klimatångest än hälsoproblem av att medeltemperaturen har ökat här.
Jaja...du vet vad jag menar...fakta är bra...
Varför skrev du inte detta direkt, istället för att komma med ett påstående? Skjut inte från höften när du har något form av belägg för det du skriver. Troligen inte bara jag som undrar.
Jaja...du vet vad jag menar...fakta är bra...
Jag skjuter inte från höften, det är bara sunt förnuft som om man googlar på det lätt kan bekräftas.
Ge mig en enda anledning till att jag sk söka efter samma fakta som du redan har? Skicka med länken direkt...det är det jag menar om du inte förstod det.Jag skjuter inte från höften, det är bara sunt förnuft som om man googlar på det lätt kan bekräftas.
Jag vill inte leta efter dina källor...diskussionen blir helknasig om JAG ska hitta DINA källor i det DU skriver.
Skicka med dina länkar...det är det jag menar. Jag blir lite trött på sånt här.
Källkritik tror jag det kallas.
Aktuellt
Ge mig en enda anledning till att jag sk söka efter samma fakta som du redan har? Skicka med länken direkt...det är det jag menar om du inte förstod det.
Jag vill inte leta efter dina källor...diskussionen blir helknasig om JAG ska hitta DINA källor i det DU skriver.
Skicka med dina länkar...det är det jag menar. Jag blir lite trött på sånt här.
Källkritik tror jag det kallas.
Gör du själv så i alla inlägg och alla trådar på Utsidan ?
Ibland kan man behöva påminna folk om saker som dom kanske inte reflekterat så mycket över som dom borde trots att det är lika uppenbart som det är viktigt.
Det jag skrev verkar ju tyvärr i hög grad vara nödvändigt att belysa och lyfta till diskussion, det är ju trots allt vår tids farsot som får folk att fara illa.
Senast ändrad:
Nej, naturligtvis inte.Gör du själv så i alla inlägg och alla trådar på Utsidan ?
Jag tror att jag länkar till saker som är relevanta för mina inlägg. Ett vanligt inlägg kräver ingen länk.
Jag behöver i alla fall inte försvara mina inlägg. Det jag skriver står jag för.
Det jag menar är att det är oansvarigt att skriva en massa påståenden utan att hänvisa till en källa.
Det måste till och med du hålla med om.
Varför ifrågasätter du det?
Jag menar att det i dag inte är politisk korrekt att medvetet släppa ut koldioxid men om det nu inte går att frakta en snöslunga på bussen eller man av fysiska begränsningar inte orkar skotta för hand så hade man skämtsamt uttryckt 5 km från Smålands gränsen gjort ett hyss likt Emil i Lönneberga och känner sig lite skamsen.Hyss enligt vem?
O andra sidan går jag ej eller cyklar jag inte 60-70 mil till mina vandringar i Norge men åker tåg och buss men det fungerar så dåligt så man funderar på att köra fossil bil.
Varför ens tänka i de banorna? Ingen bryr sig vad du kör för bil. Det är bara trams i media för att få folk att få dåligt samvete, men IRL bryr sig ingen och kör på som de alltid gjort. Jag hade nyss bilen på tomgång i 20 minuter medan jag skottade bort en halvmeter snö på den. Jag skäms inte för det då jag tänker mig själv i första hand. Det ska va gött och leva!
Ett vanligt inlägg kräver ingen länk.
Då kommer ju osökt frågan, vad är ett vanligt inlägg och vad är inte ett vanligt inlägg samt vem bestämmer det ?
Undrrförstått att andra måste ?Jag behöver i alla fall inte försvara mina inlägg. Det jag skriver står jag för.
Är inte det resonemanget lite allsmäktigt ?
Antingen är det jag som är lite för PÅ om olika saker eller så är det något annat.Då kommer ju osökt frågan, vad är ett vanligt inlägg och vad är inte ett vanligt inlägg samt vem bestämmer det ?
Undrrförstått att andra måste ?
Är inte det resonemanget lite allsmäktigt ?
Jag märker dock att diskussionen inte leder någonstans och jag inser att jag inte kan påverka med sakliga argument ,
Tror att diskussionen behöver lite andra perspektiv.
Pajkastningen behöver avslutas, och jag är den första att erkänna att jag gått i fällan.
Må tråden leva vidare…
Liknande trådar
- Svar
- 47
- Visningar
- 8 K
- Svar
- 19
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 6