Varför ska man ens rösta i riksdagsval? Min röst spelar ju ingen roll när 7,7 miljoner är röstberättigade
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Klimatförändringar - vi lever i det
- Trådstartare Totteman
- Start datum
Det står ju var och en fritt att slippa om man så önskar, det är det som är tjusningen med demokrati....att man kan välja själv hur aktiv man vill vara.Varför ska man ens rösta i riksdagsval? Min röst spelar ju ingen roll när 7,7 miljoner är röstberättigade
Senast ändrad:
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Angående meteorolog Lennart Bengtsson så förnekar han inte att det pågår en global uppvärmning förorsakad av människans utsläpp av växthusgaser. Däremot är det en vanlig tro i klimatförnekarkretsar.
Däremot är det en vanlig tro i klimatförnekarkretsar.
Har du några siffror du kan hänvisa till ?
Att den uppvärmning vi kan se pågå inte är orsakad av mänskliga utsläpp av växthusgaser är ju liksom själva definitionen av en klimatförnekare, så någon undersökning för att påvisa detta ter sig överflödig 😏Har du några siffror du kan hänvisa till ?![]()
Att den uppvärmning vi kan se pågå inte är orsakad av mänskliga utsläpp av växthusgaser är ju liksom själva definitionen av en klimatförnekare 😏
Kanske ett Nobelpris som väntar kring hörnet för den som knäckte den ekvationen ?
Nope! Klimatförnekare = förneka att vi har ett klimat!Att den uppvärmning vi kan se pågå inte är orsakad av mänskliga utsläpp av växthusgaser är ju liksom själva definitionen av en klimatförnekare, så någon undersökning för att påvisa detta ter sig överflödig 😏
/Niklas
Såklart att vi har ett klimat...haha, det var roligt.Nope! Klimatförnekare = förneka att vi har ett klimat!
/Niklas
Det jag menar med klimatförnekare, eller liknande, är att förneka att människan är orsaken till att vi fått klimatförändringar.
Jag hoppas att vi inte är sådana ordparagrafryttare att vi inte förstår att det är så vi menar med klimatförnekare.
Man kan förneka att människan påverkat klimatförändringarna, och det finns sådana som gör det i denna tråd. Själv så litar jag på vetenskapen och ser väldigt tydligt att människan är orsaken till de snabba förändringar i klimat som vi nu ser. Det är hur tydlig som helst.
Det som inte är lika tydligt är vad som händer framöver. Det finns inga bra modeller för att förutsäga hur klimatet kommer att bli i framtiden.
Jag slår in öppna dörrar med det här inlägget, men det bjuder jag på.
Klimatförnekare...tack för dagens munterhet
Tja, då får du (och andra klimatalarmister) komma på ett bättre ord än "klimatförnekare". Kanske "moderna människans stora påverkan på klimatet-förnekare", MMSPPK-förnekare! 🤣Såklart att vi har ett klimat...haha, det var roligt.
Det jag menar med klimatförnekare, eller liknande, är att förneka att människan är orsaken till att vi fått klimatförändringar.
Jag hoppas att vi inte är sådana ordparagrafryttare att vi inte förstår att det är så vi menar med klimatförnekare.
Man kan förneka att människan påverkat klimatförändringarna, och det finns sådana som gör det i denna tråd. Själv så litar jag på vetenskapen och ser väldigt tydligt att människan är orsaken till de snabba förändringar i klimat som vi nu ser. Det är hur tydlig som helst.
Det som inte är lika tydligt är vad som händer framöver. Det finns inga bra modeller för att förutsäga hur klimatet kommer att bli i framtiden.
Jag slår in öppna dörrar med det här inlägget, men det bjuder jag på.
Klimatförnekare...tack för dagens munterhet![]()
Ty att hävda att klimatet förändras över tid, är en sak. Att påståendet att det i princip bara beror på den moderna människans leverne är något helt annat.
Å vad klimatprognoser beträffar, så är det ju långtidsprognoser och dessa tenderar ju att vara väldigt osäkra över lag och ska därför behandlas därefter.
/Niklas
Vilket ord använder du istället för "atom"? "Atom" betyder odelbar och vi vet i dag att atomer inte är odelbara, ändå används ordet "atom" fortfarande.Tja, då får du (och andra klimatalarmister) komma på ett bättre ord än "klimatförnekare". Kanske "moderna människans stora påverkan på klimatet-förnekare", MMSPPK-förnekare! 🤣
Ty att hävda att klimatet förändras över tid, är en sak. Att påståendet att det i princip bara beror på den moderna människans leverne är något helt annat.
Å vad klimatprognoser beträffar, så är det ju långtidsprognoser och dessa tenderar ju att vara väldigt osäkra över lag och ska därför behandlas därefter.
/Niklas
Det är väl upp till "Atom"-forskarna att komma fram till. Ty ordet atom kommer väl från grekiskans atomos och min grekiska är ju synnerligen begränsad, varför jag inte tänker göra något klavertramp här! 😀Vilket ord använder du istället för "atom"? "Atom" betyder odelbar och vi vet i dag att atomer inte är odelbara, ändå används ordet "atom" fortfarande.
/Niklas
Senast ändrad:
Om du hade satt samma tilltro till klimatforskare som atomforskare hade den här diskussionen varit enklare.Det är väl upp till "Atom"-forskarna att komma fram till. Ty ordet atom kommer väl från grekiskans atomos och min grekiska är ju synnerligen begränsad, varför jag inte tänker göra något klavertramp här! 😀
/Niklas
Liknande trådar
- Svar
- 64
- Visningar
- 8 K
- Svar
- 43
- Visningar
- 8 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips