Klimatförändringar - vi lever i det

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Angående meteorolog Lennart Bengtsson så förnekar han inte att det pågår en global uppvärmning förorsakad av människans utsläpp av växthusgaser. Däremot är det en vanlig tro i klimatförnekarkretsar.

Nope! Klimatförnekare = förneka att vi har ett klimat!
/Niklas
Såklart att vi har ett klimat...haha, det var roligt.

Det jag menar med klimatförnekare, eller liknande, är att förneka att människan är orsaken till att vi fått klimatförändringar.

Jag hoppas att vi inte är sådana ordparagrafryttare att vi inte förstår att det är så vi menar med klimatförnekare.

Man kan förneka att människan påverkat klimatförändringarna, och det finns sådana som gör det i denna tråd. Själv så litar jag på vetenskapen och ser väldigt tydligt att människan är orsaken till de snabba förändringar i klimat som vi nu ser. Det är hur tydlig som helst.

Det som inte är lika tydligt är vad som händer framöver. Det finns inga bra modeller för att förutsäga hur klimatet kommer att bli i framtiden.

Jag slår in öppna dörrar med det här inlägget, men det bjuder jag på.

Klimatförnekare...tack för dagens munterhet :)

Såklart att vi har ett klimat...haha, det var roligt.

Det jag menar med klimatförnekare, eller liknande, är att förneka att människan är orsaken till att vi fått klimatförändringar.

Jag hoppas att vi inte är sådana ordparagrafryttare att vi inte förstår att det är så vi menar med klimatförnekare.

Man kan förneka att människan påverkat klimatförändringarna, och det finns sådana som gör det i denna tråd. Själv så litar jag på vetenskapen och ser väldigt tydligt att människan är orsaken till de snabba förändringar i klimat som vi nu ser. Det är hur tydlig som helst.

Det som inte är lika tydligt är vad som händer framöver. Det finns inga bra modeller för att förutsäga hur klimatet kommer att bli i framtiden.

Jag slår in öppna dörrar med det här inlägget, men det bjuder jag på.

Klimatförnekare...tack för dagens munterhet :)
Tja, då får du (och andra klimatalarmister) komma på ett bättre ord än "klimatförnekare". Kanske "moderna människans stora påverkan på klimatet-förnekare", MMSPPK-förnekare! 🤣

Ty att hävda att klimatet förändras över tid, är en sak. Att påståendet att det i princip bara beror på den moderna människans leverne är något helt annat.

Å vad klimatprognoser beträffar, så är det ju långtidsprognoser och dessa tenderar ju att vara väldigt osäkra över lag och ska därför behandlas därefter.
/Niklas

Tja, då får du (och andra klimatalarmister) komma på ett bättre ord än "klimatförnekare". Kanske "moderna människans stora påverkan på klimatet-förnekare", MMSPPK-förnekare! 🤣

Ty att hävda att klimatet förändras över tid, är en sak. Att påståendet att det i princip bara beror på den moderna människans leverne är något helt annat.

Å vad klimatprognoser beträffar, så är det ju långtidsprognoser och dessa tenderar ju att vara väldigt osäkra över lag och ska därför behandlas därefter.
/Niklas
Vilket ord använder du istället för "atom"? "Atom" betyder odelbar och vi vet i dag att atomer inte är odelbara, ändå används ordet "atom" fortfarande.

Vilket ord använder du istället för "atom"? "Atom" betyder odelbar och vi vet i dag att atomer inte är odelbara, ändå används ordet "atom" fortfarande.
Det är väl upp till "Atom"-forskarna att komma fram till. Ty ordet atom kommer väl från grekiskans atomos och min grekiska är ju synnerligen begränsad, varför jag inte tänker göra något klavertramp här! 😀
/Niklas

Senast ändrad:
Det är väl upp till "Atom"-forskarna att komma fram till. Ty ordet atom kommer väl från grekiskans atomos och min grekiska är ju synnerligen begränsad, varför jag inte tänker göra något klavertramp här! 😀
/Niklas
Om du hade satt samma tilltro till klimatforskare som atomforskare hade den här diskussionen varit enklare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips